MS Windows
briani 27239
slette windows media player ?
Fra : mig

Dato : 20-10-05 19:55

Hej Håber at det er den rigtige gruppe

Har lige købe en bærbar og firefox & Windows media player ender med blå
skærm og genstart til følge.

Firefox kan nemt slettes men den Media player 10 hvordan ???

H jan svar i gruppe fejl i email adressen

Mange tak.......

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-05 21:00

Den 20-10-05 20.54 skrev mig følgende:

> Har lige købe en bærbar og firefox & Windows media player ender med blå
> skærm og genstart til følge.
>
> Firefox kan nemt slettes men den Media player 10 hvordan ???

Det var måske bedre at få rettet fejlen i stedet. Mon ikke det er en
hardware-/driverfejl. Hvad siger fejlmeddelelsen på den blå skærm?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : mig

Dato : 20-10-05 21:28

Hej kim

Jeg kan ikke nå og læse den blå særm den er der kun ca 1 sek........Men
under systemoplysninger kan jeg se at det er de to som får pc til at gå
ned, under fejlreport for Windows
Har lige købe den bærebare og selv med pauseskærm går den igen med at
genstarte øv

Fra : Fjollefrans

Dato : 20-10-05 22:03

> [...]
> ned, under fejlreport for Windows
> Har lige købe den bærebare og selv med pauseskærm går den igen med at

er den købt brugt ? hvis den er det kunne det være Windows skulle
installeres forfra.
du kan eventuelt sætte maskinen til at lave et komplet core dump når den går
ned, det skulle give tid til at nyde den blå skærm og læse hvad der står.

Fra : mig

Dato : 21-10-05 15:59

Den er købt denne måned uden styresystem. Har selv install xp home +
servis pakke2 men under opdatning hos MS genstartede den. Så der er nok
et eller andet som er kikset under den opdating eller
Jeg er ikke dygtig til pc og kender ikke et komplet core dump .... og
side klar til at trykke på pauseknappen dur heller ikke. og side klar
med kameraet har jeg opgivet
At aflevere den til butikken thjaaa Jeg "tror" jeg kan selv...
mvh JAN

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-05 22:20

Den 20-10-05 22.27 skrev mig følgende:

> Jeg kan ikke nå og læse den blå særm den er der kun ca 1 sek........

Slå den automatiske genstart fra, læs hvordan her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : mig

Dato : 21-10-05 16:07

Hej KIM
Bruger msconfig så jeg selv bestemmer hvad der skal starte op.
Ellers bruger jeg regcleaner for at se om der er kommet "nye" mærkelige
programmer ind uden min viden..
Jeg vil prøve mig med din side
Tak for hjælpen
Mvh JAN

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-05 16:33

Den 21-10-05 17.06 skrev mig følgende:

> Bruger msconfig så jeg selv bestemmer hvad der skal starte op.
> Ellers bruger jeg regcleaner for at se om der er kommet "nye" mærkelige
> programmer ind uden min viden..

Den automatisk genstart forhindrer computeren i at genstarte, når du får
vist den blå skærm. Dermed får du tid til at skrive fejlmeddelelsen ned.
Det har ikke noget at gøre med programmer, der startes, når Windows startes.

> Jeg vil prøve mig med din side

Hvis du ikke selv kan finde hjælp til at tyde fejlmeddelelsen med Google
eller på Microsofts side, så post fejlmeddelelsen herinde, så kan vi prøve.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : mig

Dato : 21-10-05 19:40

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> vist den blå skærm. Dermed får du tid til at skrive fejlmeddelelsen ned.
> Det har ikke noget at gøre med programmer, der startes, når Windows

Hej kim

Det lykkes at få en fejlmeldning læst takket være dig.

Meldningen fortæller noget så som:    driver_irql_not_less_or_equal
               stop:0000000d1 (0xe6456ced,
               0+00000000,
               0+e64506e0
Den "gamle pc" havde en amd cpu (1800mz) og det blev ustabil med
ligende fejlmeldninger og jeg måtte købe en ny cpu.

Jeg har et problem med en netværtscontroler i enhedsdriver (fejl 28),
som jeg ikke kan install I proces linjen fortæller der at der mangler
lan-forbindelsen..et nætværkskabel er ikke tilsluttet....Men jeg bruger
det ikke og åbne kabinettet på den bærebar ( for at ferne det LAN) dur
ikke da den er købt i denne måned.
ER i kontakt med sælger.

Her er lidt data om den bærbare: Note 4020/DK - Pentium-M 740
(1.7GHz -                2MB Cache), 512MB DDR400, 60GB HD (8MB                   Cache), 15”
TFT, Combo CDRW/DVD, VIA                   VGA, LAN, 54MBIT WLAN
Pris 6400.-

Under systemoplysninger (win fejlmeldinger) kan jeg se at det som giver
blå skærm er: Firefox + windows media player + noget med DHCP
RETTIGHEDEN TIL IP-ADRESSEN ----------- FOR NETVÆRKSKORTET MED
NETVÆRKSADRESS -----
Derfor slettede jeg firefox og forsøgte at slette mediaplayer...

De blå skærme siger noget at det samme dog er de ikke ens altid..

Jeg Har lige været hos ms opdate og der er ikke noget ud over cd
skrivning + framework noget jeg ikke har brug for (tror jeg)

Hej JAN
pS håber ikke at det er for uoverskulig

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-05 21:16

Den 21-10-05 20.40 skrev mig følgende:

> Meldningen fortæller noget så som: driver_irql_not_less_or_equal
> stop:0000000d1 (0xe6456ced,

Det er sandsynligvis en hardwarefejl eller en driverfejl. Jeg ved ikke,
hvor god du er til engelsk, men du kan læse om fejlen her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;293077

Du skriver, at fejlmeddelelserne ikke altid er ens. Er det tallene i
paranteserne, der er forskellige, eller står der nogle gange mere på
siden? Når jeg spørger, er det fordi, man nogle gange får navnet på den
fejlbehæftede driver.

Microsofts løsningsforslag er at sikre, at du kun bruger kompatibelt
hardware, og at du prøver at slå alle drivere fra andre firmaer fra
(andre end Microsoft). Som tidligere nævnt, fejlen ligger hverken i
Firefox eller i Windows Media Player.

Jeg kommer lige i tanke om, at det er en ny bærbar. Er den købt med
Windows installeret? Hvis det er tilfældet, og du ikke selv har
installeret programmer, kunne det måske være en ide at kontakte
forhandleren, i stedet for at du selv skal bakse med problemet. Et nyt
produkt skal selvfølgelig virke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : emj

Dato : 20-10-05 21:05

mig skrev:

>Firefox kan nemt slettes men den Media player 10 hvordan ???

Prøv tilføj/fjern programmer i kontrolpanel.

Efter afinstallation vil Media Player 9 dukke op igen.

Hilsen emj