Underligt problem med SBLive! - muligvis v~
Fra : Christoffer Holmgård~

Dato : 08-06-01 18:00

Hejsa - sidder her med et stort (underligt) problem.

Jeg har i over et år nu, med stor tilfredshed, brugt et SBLive! kort, til
lydafspilning i min PC. Før havde jeg et 450Mhz PIII system,´men for nyligt
opgraderede jeg til et Athlon 1100 system på et Chaintech bundkort med VIA's
K133 chipset.
I starten havde jeg store problemer med systemet - min processorkøling var
ikke effektivt nok, indtil jeg fik smurt noget kølepasta på dyret.
Det eneste problem jeg har tilbage nu, er at computeren låser og kvitterer
med en høj hyletone, hvis jeg starter programmer, der kræver behandling af
en stor mængde lyddata (mp3, spil etc.). Jeg har indbygget lydhardware på
bundkortet, som jeg bruger nu (før slog jeg det fra i BIOS), men ville gerne
have mit LIVE til at virke igen.
Da det sad i, prøvede jeg at flytte de udvidelseskort, der sad ved siden af
LIVE-kortet. Det forårsagede, at der gik lidt længere før problemet opstod.
Dernæst satte jeg en ventilator hen ved siden af kortet - så gik der lidt
længere tid endnu. Det virker dog mærkeligt, da kortet sidder temmelig langt
fra både processor og grafikkort i et maxi-tower og virkede fint i mit
gamle system...

Kan det være rigtig at problemet bare er varme?

Er der nogen, der har erfaringer med samme problem?

Ud over det ovenfor beskrevne har jeg:
ATI RADEON
Netkort
SCSI-kort
To harddiske (7200 rpm)
CD-ROM
En masse eksternt bras

Vil sætte stor pris på alle løsningsforslag.

Mvh
Christoffer Holmgård Pedersen

Fra : Morten Dall

Dato : 08-06-01 18:30

Hejsan.

Jeg har haft store probs. med at få mit Live! 1024 til at spille med mit Via
KT133 chipset (hvor der jo er en fejl i northbridgen, som tilsyneladende
bliver forstærket af Live!-kort). Jeg installerede diverse drivere, som blev
anbefalet i denne ng. men lige lidt hjalp det. For 2 dage siden flash'ede
jeg så min bios til den nye 1007 (Havde før 1004c). Siden har mit system
kørt uden pludselig at fryse, som det gjorde før. Nu er det godt nok en
bios til mit Asus A7V-bundkort, men måske har Chaintech en lignende
løsning...

Mvh

Morten

---