MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerne bootlyden??
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 17-10-05 09:16

Når man åbner computeren kommer der altid en høj lyd, når der bootes, og den
virker irriterende - især hvis man lister sig op om natten og vil arbejde
lidt. - Så hører konen det p.g.a. af den lyd! - Kan man slå den fra - altså
lyden - og i givet fald hvordan gør man det??

Mvh
Erik

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-10-05 09:25

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejde lidt. - Så hører konen det p.g.a. af den lyd! - Kan man slå den
> fra - altså lyden - og i givet fald hvordan gør man det??

Det kommer meget an på din maskine.
Det er ikke en windows relateret ting, det har derimod med
dit bundkort at gøre. Det er muligt du kan slå det fra i BIOS
- alternativt fysisk pille højttaleren fra på bundkortet.

Under alle omstændigheder vil
dk.edb.hardware.bundkort være et relevant sted at henvende sig.
Find gerne ud af på forhånd hvilket bundkort der er tale om.

--
Peter J

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 17-10-05 09:40

Erik Kirkeby wrote:
> [...]
> lidt. - Så hører konen det p.g.a. af den lyd! - Kan man slå den fra - altså
> lyden - og i givet fald hvordan gør man det??

Af med hatten og hiv ledningen af højttaleren ?

--
Ejvind

Fra : kk

Dato : 17-10-05 09:49

> [...]
> arbejde lidt. - Så hører konen det p.g.a. af den lyd! - Kan man slå den
> fra - altså lyden - og i givet fald hvordan gør man det??

Åbn computeren, find den lille højttaler i kabinettet, følg ledningen fra
den til, hvor den er sat på, ryk den af. Så skulle den være tavs nok til
dine natlige øvelser.
mvh

kk

Fra : John T.

Dato : 17-10-05 12:37

> [...]
> den til, hvor den er sat på, ryk den af. Så skulle den være tavs nok til

Det syntes jeg er en rigtig dårlig ide´ !!
Den ene bob-lyd der fremkommer fortæller jo at boot er ok,
kommer der andre toner/antal er de med til at kunne spore
en boot-fejl.
Se her:
http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml

Jeg ville nok afmontere højtaleren og derefter "pakke den ind"
så bib-lyden bliver reduceret til et minimum.
Hilsen John

Fra : ///M

Dato : 17-10-05 12:45

John T. wrote:

> [...]
>
> Jeg ville nok afmontere højtaleren og derefter "pakke den ind"
> så bib-lyden bliver reduceret til et minimum.

Det allerbedste ville vel være at montere en kontakt på højttaleren, så man
kan slå den fra og til efter behov.
Får man en dag problemer med boot, skal man bare lige slå den til og høre om
der er noget galt :)

///M

Fra : John T.

Dato : 17-10-05 13:05

> [...]
> man kan slå den fra og til efter behov.
> Får man en dag problemer med boot, skal man bare lige slå den til og høre

Også en god løsning !!
John

Fra : kk

Dato : 17-10-05 14:15

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Også en god løsning !!
> John

Med min løsning som ovenfor, er der da ikke noget i vejen for, at man sætter
stikket på igen, når man skal bruge boot signalerne.

mvh
kk

Fra : John T.

Dato : 17-10-05 15:14

> [...]
> sætter
> stikket på igen, når man skal bruge boot signalerne.

Det kan du da ha´ret i, men så er spørgsmålet,
husker man denne funktion efter måneder/år ?
Hvorfor ikke bare dæmpe signalet så det ikke
forstyrrer konen.
(Jeg har min pc i den ene ende af huset og konen
sover i den anden ende og snorker ad helvede til,
så jeg har ingen problemer desangående)
Hilsen John

Fra : Klaus H

Dato : 17-10-05 15:20

> [...]
> forstyrrer konen.
> (Jeg har min pc i den ene ende af huset og konen
> sover i den anden ende og snorker ad helvede til,
Start - indstillinger - kontrolpanel - lyde & lydenheder - fanen lyde -
scroll ned til den lyd du vil ændre og vælg "ingen".

Klaus H

Fra : John T.

Dato : 17-10-05 15:28

> Start - indstillinger - kontrolpanel - lyde & lydenheder - fanen lyde -
> scroll ned til den lyd du vil ændre og vælg "ingen".
>
> Klaus H

Beklager Klaus, det har intet med bootlyd at gøre,
det er den bib-lyd der kommer når du starter pc,en
og på dette tidspunkt er Windows slet ikke startet.
John

Fra : Klaus H

Dato : 17-10-05 15:38

> Beklager Klaus, det har intet med bootlyd at gøre,
> det er den bib-lyd der kommer når du starter pc,en
> og på dette tidspunkt er Windows slet ikke startet.
> John
OK, der var jeg lidt for hurtig. Min egen siger nemlig ikke noget under
bootup. Jeg har forøvrig ikke pc-speaker sat til.
Klaus H

Fra : John T.

Dato : 17-10-05 15:45

> OK, der var jeg lidt for hurtig. Min egen siger nemlig ikke noget under
> bootup. Jeg har forøvrig ikke pc-speaker sat til.
> Klaus H

Ja det var du nok, men prøv læse linket tidligere tilbage,
så vil du forstå at disse signaler ikke er lavet uden grund.
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 17-10-05 15:57

.. Jeg har forøvrig ikke pc-speaker sat til.

Det er ikke de højtalere ved skærmen der menes,
det er den højtalerder sidder i kabinettet,
den plejer at være sat til , lige som de øvrige
stik til Start/Genstart o.s.v.
John

Fra : kk

Dato : 17-10-05 18:36

> . > John
>Mon ikke vi på det nærmeste er enige??

mvh

kk

Fra : Nicolai

Dato : 18-10-05 10:35

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message

> Beklager Klaus, det har intet med bootlyd at gøre,
> det er den bib-lyd der kommer når du starter pc,en
> og på dette tidspunkt er Windows slet ikke startet.

I så fald er indlægget vel i den forkerte gruppe?

Jeg må indrømme, at eftersom jeg er i en ms-windows gruppe, at indlægget fik
mig til at tænke på den kraftige generende lyd, som windows kommer med, når
den starter. Men jeg er enig i, at det nok er bootlyden han mener.

Ja, så Erik Kirkeby må præcisere hvad han mener.

> John

Nicolai

Fra : Plonk

Dato : 18-10-05 14:27

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
den starter. Men jeg er enig i, at det nok er bootlyden han mener.

Ja, så Erik Kirkeby må præcisere hvad han mener.

> John

Nicolai

Gaaaaapppppppp hvor svært er det lige, selvom man er lidt
nørdet, behøves man ikke være små dum ;-/

Fra : John T.

Dato : 18-10-05 16:18

"Plonk" <Niks@nul****.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Gaaaaapppppppp hvor svært er det lige, selvom man er
> lidt
> nørdet, behøves man ikke være små dum ;-/

Plonk har aldrig været ny på området, han har altid vidst det hele.
John (Ryster på hovedet ! )

Fra : Jack

Dato : 19-10-05 10:47

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse news:43551232$0$8829
> Plonk har aldrig været ny på området, han har altid vidst det hele.
> John (Ryster på hovedet ! )

tror han mente hvor meget det skal skæres ud før det er forståeligt. ??

Fra : Plonk

Dato : 20-10-05 14:58

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en meddelelse >tror han mente hvor
meget det skal skæres ud før det er forståeligt. ??

Ja spørgsmålet var da rimeligt simpelt, uden at påstå jeg ved det hele :-/

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-05 10:23

"Plonk" <Niks@nul****.dk> wrote in message

> Ja spørgsmålet var da rimeligt simpelt, uden at påstå jeg ved det hele :-/

Ja, hvis man er typen som nøjes med halve detaljer for at besvare et
spørgsmål.

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-05 10:20

"Plonk" <Niks@nul****.dk> wrote in message

> Gaaaaapppppppp hvor svært er det lige, selvom man er
> lidt
> nørdet, behøves man ikke være små dum ;-/

Måske fordi vi andre kan tænke, og da bootlyd ikke har noget med denne
gruppe at gøre, burde det være mere sandsynligt at han mener lyden når
windows starter op.

Og plonk, du har lige bevist, at man både kan være ikke nørdet og smådum.

Nicolai

Fra : Jack

Dato : 21-10-05 13:39

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:So26f.175

> Måske fordi vi andre kan tænke, og da bootlyd ikke har noget med denne
> gruppe at gøre, burde det være mere sandsynligt at han mener lyden når
> windows starter op.

Jeg jeg tænkte altså længere, og regnede meget snedigt ud, at det var
bootlyden. Uagtet det ikke har noget med denne gruppe at gøre :-/

> Og plonk, du har lige bevist, at man både kan være ikke nørdet og smådum.

????? er han / hun nu dum, fordi du ikke fattede et simpelt spørgsmål ????
Og ovenikøbet begyndte på alt dit ævl, længe efter spørgsmålet var besvaret
???

Plonk til dig og farvel...

Jack

Fra : John T.

Dato : 21-10-05 13:57

Nu syntes jeg at det hele er ved at "løbe af sporet" !!!
Erik der startede tråden skrev "Bootlyden" og da DET
er en "Bios-lyd" har det så intet med denne gruppe at gøre,
MEN det var der jo flere der ikke lige fik fat i. (mee 2)

Erik skrev jo ikke "Windows Start" som jo er noget helt andet.
Det der undrer mig er, at Erik ikke har sagt noget siden sit spørgsmål ???
(Han sidder måske og griner højt af os alle?? )
Så var det ikke på tide at afslutte tråden, og læse nogle af
de mere aktuelle spørgsmål som vi sikkert kan lære endnu mere af.
En venlig hilsen
John

Fra : GB

Dato : 18-10-05 22:56

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil arbejde lidt. - Så hører konen det p.g.a. af den lyd! - Kan man
> slå den fra - altså lyden - og i givet fald hvordan gør man det??

Nåååå, man surfer porno-sites, når madammen saver brænde?

Fyyy-ha!

GB