MS Windows
briani 27239
netværk
Fra : Claus Jensen

Dato : 16-10-05 13:51

Hej

Min søn og jeg har hver vores computer,, min er på nettet, og knægtens er
forbundet med min pc via et netkabel, mit spørgsmål går på, kan han komme på
nettet via min pc ? og i så fald hvordan ? det er to netkort i min pc, han
er kun 6 år så endnu gider jeg ikke bruge penge på router mv, men det kunne
være rart om man kunne opdatere hans pc fra nettet via min !!

På forhån tak

Claus

Fra : DonE_8700

Dato : 16-10-05 14:01

Claus Jensen skrev:
> [...]
> er kun 6 år så endnu gider jeg ikke bruge penge på router mv, men det kunne
> være rart om man kunne opdatere hans pc fra nettet via min !!

Husk at det skal være et 'crossover' kabel
--
DonE

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0541-4, 16-10-2005
Tested on: 16-10-2005 15:01:26

Fra : DonE_8700

Dato : 16-10-05 14:03

DonE_8700 skrev:

> Husk at det skal være et 'crossover' kabel
> --
> DonE

Men se lidt på denne ellers udemærket guide:
http://danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
--
DonE

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0541-4, 16-10-2005
Tested on: 16-10-2005 15:03:18

Fra : Claus Jensen

Dato : 16-10-05 15:39

"DonE_8700" <kender@den.ikke> skrev i en meddelelse

> Men se lidt på denne ellers udemærket guide:
> http://danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

Hej

Tak for siden, der ser ud til at forklare det hele.... indtil jeg skulle
"dele internet forbindelse med andre" den mulighed har jeg ikke i "lan
opsætning" til internettet, den er i den anden "lan forbindelse" som jeg
bruger på til at forbinde de to pc , håber nogen har en forklaring !!

Mvh

Claus

Ps det er Crossover kabel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-05 17:41

"Claus Jensen" <cmj@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>er kun 6 år så endnu gider jeg ikke bruge penge på router mv, men det kunne
>være rart om man kunne opdatere hans pc fra nettet via min !!

Alt er muligt...

Men jeg syn's alligevel du skulle bruge 300 kroner på en
bredbåndsrouter. Først og fremmest fordi det er galimatias at have
ubeskyttede maskiner på internettet. Og dernæst fordi det gør netværks
opsætningen så meget nemmere.....

<mlr>