MS Windows
briani 27239
Program til at oprette et ISO image af en ~
Fra : John

Dato : 14-10-05 18:13

Det sker jo (typisk), at de spil man køber af én eller anden tåbelig grund
kræver, at man har sin CD i drevet. Det kan man jo omgå ved, at brænde en
ISO fil og så mounte den med f.eks. Daemon Tools.

Jeg har downloadet det helt simple program, LCISOCreator.exe fra
http://www.lucersoft.com/freeware.php. Programmet har ingen valgmuligheder
og det passer mig glimrende, da programmet kun skal bruges til det éne
formål. Det eneste problem med det program er, at det ikke fungere :-/ Jeg
går ud fra, at det er fordi der kopisikring på mit spil og derfor fejler
programmet til allersidst.

Mit spørgsmål... findes der et lignende program, som rent faktisk virker?
Jeg er kun interesseret i at brænde en ISO fil og dermed ikke ISO filer der
er afhængige af CUE filer eller andet pjat - kun én simpel ISO fil, der kan
mountes med Daemon Tools.

Jeg har prøvet en del programmer og blandt andet ISOBuster, men den laver
den famøse CUE fil. De andre programmer jeg har prøvet kan måske godt lave
én ISO fil, men dér skal man igennem flere uoverskuelige vinduer, for
derefter at vælge hvilke filer man vil have med i sin ISO - jeg vil kun
markere hele drevet, da jeg dermed er sikker på at få skjulte filer med m.v.

Nogen gode bud?

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-10-05 20:14

"John" <j722sdfs3@hotmail.com> skrev:
Fri, 14 Oct 2005 19:13:05 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
> [...]
>kræver, at man har sin CD i drevet. Det kan man jo omgå ved, at brænde en
>ISO fil og så mounte den med f.eks. Daemon Tools.

CloneDVD is a DVD movie copy software which makes archive and
backup DVD movie as possible. You can copy all of your DVD movie
collection and even those CSS-encrypted and region-protected
discs. Without special setting, CloneDVD will automatically
remove CSS protection and region codes during copying

Create as ISO image file on hard disc for future burning or
viewing..

Erik Helmer Nielsen

Fra : John

Dato : 14-10-05 22:01

> [...]
> remove CSS protection and region codes during copying
> Create as ISO image file on hard disc for future burning or

Denne fungere kun til DVD film og ikke til data DVD'er. Men CloneCD klare
opgaven. Ganske vist kan den ikke gemme til ISO men den kan gemme en IMG fil
som Daemon Tools kan læse, så er det OK til mig.

Fra : Kim

Dato : 14-10-05 20:10

> [...]
> derefter at vælge hvilke filer man vil have med i sin ISO - jeg vil kun
> markere hele drevet, da jeg dermed er sikker på at få skjulte filer med

Jeg bruger Alcohol 120% (http://www.alcohol-soft.com/) den giver også
muligheder for virtuelle enheder.

Hilsen Kim

Fra : Rado

Dato : 14-10-05 20:20

On Fri, 14 Oct 2005 19:13:05 +0200, "John" <j722sdfs3@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har prøvet en del programmer og blandt andet ISOBuster, men den laver
>den famøse CUE fil.

Det har jeg aldrig oplevet ISObuster gjorde. Men det afhænger måske af
hvad man kopierer - har ikke prøvet at kopiere kopisikret materiale
med den. Jeg tror dog heller ikke den kan bruges til dette formål.

--
Rado

....never mind reality. Reality is only a brief moment
in time that you keep repeating. - Abraham

Fra : Henning

Dato : 15-10-05 08:02

wrote:

>Det sker jo (typisk), at de spil man køber af én eller anden tåbelig grund
>kræver, at man har sin CD i drevet. Det kan man jo omgå ved, at brænde en
>ISO fil og så mounte den med f.eks. Daemon Tools.

Jeg forstår ikke hvorfor du siger "brænde en ISO-fil"? VIl du brænde
en iso-fil ud på en skive, eller vil du bare lave en iso-fil af en
eksisterende skive?

Henning
hsb(at)image.dk