MS Windows
briani 27239
Genoprettelses konsol..?
Fra : Kell Petersen

Dato : 14-10-05 08:57

Hej
Jeg har nu haft 3 episoder . med XP crash, inden for nogle år .

Når kun til opstarten , og så meddeler den , at den mangler noget...
En tekst på 3-4 linier fortæller mig at det er c:\windows\system.

Brug genoprettelses konsolen ....????
Men hvordan bruger man den..

Jeg sætter skiven i , lader den komme til første billede.. og trykker "r"

Og så spørger den hvilken drev den skal genoprette...!!
1 C:\windows. Her kan man kun trykker 1..

Og så sker der ikke mere ,, og jeg blever nødt til at gå længere på skiven
indtil jeg kan vælger at slette Windows mappen og installere alt igen , med
det resultat , og jeg skal installlere alle mine programmer igen...

Help filen er ikke meget bevendt ..
Har prøvet i den forbindelse at skrive fixboot , men det havde ingen
indflydelse.. på Systemet..

Har nogen , en god ide til hvordan man bruger genoprettelses konsolen...

Best regards
hilsen
Kell Petersen

Fra : hcma

Dato : 14-10-05 10:41

"Kell Petersen" <shiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når kun til opstarten , og så meddeler den , at den mangler noget...
> En tekst på 3-4 linier fortæller mig at det er c:\windows\system.

Mon ikke det er denne:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
m v h
hcma

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-10-05 01:16

> Mon ikke det er denne:
> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Det kan du bande på ,, Tak for hjælpen ,, nu bliver den printet ud,,.
Jeg troede genoprettelses-konsolen var noget automatisk pis..
Men , dette er jo som i gamle dage ,, hehe.."Msdos, kommandoerne Hersker"
Så må vi bare håber at jeg ikke har glemt hvordan man skriver Xcopy hehe

Fra : jda

Dato : 15-10-05 01:21

On Sat, 15 Oct 2005 02:16:20 +0200, Kell Petersen wrote:

> [...]
> Så må vi bare håber at jeg ikke har glemt hvordan man skriver Xcopy hehe

Du kan ikke sammenligne konsollen med alt hvad du kan fra en
kommandolinie. Her er en gennemgang af hvad man kan fra konsollen:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/recovery_console_cmds.mspx

--
Jakob