MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Cygwin bruger 17 GB harddiskplads - Michae~
Fra : Lars HT

Dato : 08-10-05 22:52

Har installeret CygWin til at lave en ssh-forbindelse til en PC bag en
router.
Michael Rasmussen hjælp mig med at sætte det op for et år siden - og det
funker bare, men...

Win XP er begyndt at brokkes sig over for lidt plad på C-drevet, og nu ser
jeg, at der er en folder på C-roden, som hedder "Var" med 1 fil i.
Den hedder sshd.log og fylder 17GB!

Hvad skal jeg nu???

Er det normalt?

Kan jeg slette filen?

Lars

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-10-05 22:58

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> writes:

> Er det normalt?

Det var en del.

> Kan jeg slette filen?

Mon ikke.

Men der er nok en grund til at den har logget så meget. Prøv at kigge
i den for at se om der er et mønster. Hvis der er og det er helt
ubegribeligt hvorfor så kan du eventuelt lige høre i
dk.edb.system.unix hvor der sidder mange med sshd erfaring.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Lars HT

Dato : 11-10-05 11:17

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> [...]
> ubegribeligt hvorfor så kan du eventuelt lige høre i
> dk.edb.system.unix hvor der sidder mange med sshd erfaring.

Beklager, men det var en and!

Havde brugt et tredieparts-program til at udregne størrelsen af de enkelte
foldere på mit C-drev. Og den gjorde det forkert!
Ud med den!

Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-10-05 10:52

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:

>Har installeret CygWin til at lave en ssh-forbindelse til en PC bag en
>router.
>Michael Rasmussen hjælp mig med at sætte det op for et år siden - og det
>funker bare, men...

Udmærket, takker for roserne...

>Win XP er begyndt at brokkes sig over for lidt plad på C-drevet, og nu ser
>jeg, at der er en folder på C-roden, som hedder "Var" med 1 fil i.
>Den hedder sshd.log og fylder 17GB!

Ups, det er logfilen fra dhcp-serveren.

SSH-servere er konstant udsat for angreb fra nettet. Kigger du logfilen
igennem vil du finde utallige 'Connection from x.y.z. Invalid User
dit_og_dat'.

Men har du fulgt mit råd om at bruge nøglepar og deaktivere brugen af
brugernavn/password kan du tage det helt roligt. De kommer ikke ind.
Eneste problem er at log-filen vokser med op mod ½ Mbyte per uge...

>Hvad skal jeg nu???
>Kan jeg slette filen?

Jep, du kan roligt slette den...

<mlr>

Fra : none

Dato : 09-10-05 10:56

Michael Rasmussen wrote:
> "Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote:
>

> Jep, du kan roligt slette den...
>

> <mlr>

Evt. et batch script som sletter den engang om ugen.