MS Windows
briani 27239
Hvor meget fylder en ren XP installation ?
Fra : John T.

Dato : 07-10-05 11:02

Hilsen John

Fra : Ole C

Dato : 08-10-05 00:07

John T. skrev blandt andet:

> Hilsen John

Og det var jo ikke meget.
Nåe, du har skrevet dit spørgsmål i emnelinien.....

Min Windows-mappe fylder pt. 1,68 Gb. Hertil kommer "pagefile.sys" på 700 Mb
og "hiberfil.sys" (Dvale) på 447 Mb.
Så alene det er nær 3 Gb.
Jge bruger ikke Systemgendannelse, men hvis den er aktiveret kan der sagtens
ligge rigtig meget under "System Volume Information". Der bliver default
afsat omkring 10 procent af diskens/partitionens størrelse.

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 08-10-05 06:55

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sagtens ligge rigtig meget under "System Volume Information". Der bliver
> default afsat omkring 10 procent af diskens/partitionens størrelse.

En kammerat påstod at XP kunne være på en 2 GB disk,
jeg mente at det var lige lidt nok.
Så tak for et godt svar !
John

Fra : Edmund

Dato : 08-10-05 12:43

John T. wrote:

> En kammerat påstod at XP kunne være på en 2 GB disk,
> jeg mente at det var lige lidt nok.

Hvis der ikke rigeligt med plads, undlader XP nogle filer under
installationen.
300-400 MB i C:\WINDOWS\system32\dllcache

Med mine 256 MB ram siger XP home under installationen at den skal bruge
mindst 1,1 GB fri plads
--
Mvh Edmund