MS Windows
briani 27239
Kopiering af indhold i vindue
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-10-05 22:10

Folks!

Ind mellem har jeg brug for at kopiere indholdet (som tekst) i et vindue.
Ofte har program udvikleren gjort det svært at kopiere teksten.
Et eksempel kunne være Playlisten i Winamp (ældre udgave). Man kan ikke bare
markere teksten og kopiere med crtl-c

Kan man i sådan et eksempel kopiere teksten på en anden måde? Findes der et
program der kan aflæse vinduet ?

Winamp er måske ikke det bedste eksempel, da playlisten kan exporteres, men
det skal der ses bort fra her.

Billede lagt i dk.binaer under samme Emne

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Edmund

Dato : 02-10-05 07:30

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
> ikke bare markere teksten og kopiere med crtl-c
>
> Kan man i sådan et eksempel kopiere teksten på en anden måde? Findes

Ved at lave "print screen" af området og så et OCR program "tekst
genkendelse" , hvis du har en scanner har du måske et ocr program

Spørg evt i dk.edb.grafik

--
Mvh Edmund

Fra : John T.

Dato : 02-10-05 08:44

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Ved at lave "print screen" af området og så et OCR program "tekst
> genkendelse" , hvis du har en scanner har du måske et ocr program
>
> Spørg evt i dk.edb.grafik
> Mvh Edmund

Hvis du trykker: Alt+Print Screen, er det kun det aktuelle vindue
du kopierer.
Du kan også bruge programmet: "SnagIt" så bestemmer du selv området.
Hilsen John

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-05 10:06

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du kopierer.
> Du kan også bruge programmet: "SnagIt" så bestemmer du selv området.

Takker men jeg kan sagtens lave et screendump, men er der fx 30 sange i Win
amp eksemplet skal jeg lave flere dumps og sætte dem sammen, det bliver for
besværligt!

Fra : Max

Dato : 02-10-05 08:57

Hej Michael

> Kan man i sådan et eksempel kopiere teksten på en anden måde? Findes der
et
> program der kan aflæse vinduet ?

Du skal have fat i noget som det her
http://www.soft32.com/download_77822.html

Mvh Max

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-05 10:07

> Hej Michael

> et
>
> Du skal have fat i noget som det her
> http://www.soft32.com/download_77822.html
>
> Mvh Max

Også det vil blive afprøvet - mange tak!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-05 12:06

Det var lige det jeg skulle bruge! Tak for hjælpen.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 02-10-05 09:46

"Michael Lund Sørensen" skrev
> Findes der et program der kan aflæse vinduet ?

Fabertoys (freeware) har en 'Windows Explorer' som i mange tilfælde kan
aflæse tekster (og meget andet...)

http://www.faberbox.com/fabertoys.asp

http://www.faberbox.com/products/fabertoys/images/windowsexplorerbig.png

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-05 10:07

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse
> "Michael Lund Sørensen" skrev
>
> Fabertoys (freeware) har en 'Windows Explorer' som i mange tilfælde kan
> [...]
Heyyyy! Det lyder rigtigt godt - vil blive afprøvet! Takker!