MS Windows
briani 27239
~ KLONING af harddisk
Fra : ~ ~ Karma Li ~ ~

Dato : 28-09-05 15:35

Hejsa

Er der nogen der ka' gi' nogle tips om hvordan jeg kopierer / kloner en hel
harddisk - incl. bootsektor ?

Norton Ghost kan vel bruges - men er der andre løsninger.?

Kan man klone til en CD / DVD og så boote derfra ?

Karma Li

Fra : none

Dato : 29-09-05 15:06

~ ~ Karma Li ~ ~ wrote:
> Hejsa
>
> Er der nogen der ka' gi' nogle tips om hvordan jeg kopierer / kloner en hel
> harddisk - incl. bootsektor ?
>
> Norton Ghost kan vel bruges - men er der andre løsninger.?

Smid en linux live-cd i og brug dig af
dd if=/dev/hda of=/dev/hdb
Beskrivelse: Kopier fra harddisk a (hvor a er den første harddisk på
kablet) til harddisk b (hvor b er harddisk nr. 2 på kablet).
Simpelt og billigt (og hurtigt).

> Kan man klone til en CD / DVD og så boote derfra ?

Kræver vel at DVD'en er stor nok?
Dog kræver det måske også at SWAP kan skrives, hvis man snakker om windows.

Fra : Fjollefrans

Dato : 29-09-05 19:06

> [...]
> Simpelt og billigt (og hurtigt).

> Kræver vel at DVD'en er stor nok?
> Dog kræver det måske også at SWAP kan skrives, hvis man snakker om

Norton Ghost kan skrive images direkte til DVD, og hvis imaget fylder mere
bliver det spannet over flere skiver. Kræver dog en nyere version, og jeg er
ikke sikker på alle brændere er understøttet, men det står der sikkert noget
om på symantec.com

Fra : /-\\ndlo

Dato : 29-09-05 22:25

~ ~ Karma Li ~ ~ wrote:
> Er der nogen der ka' gi' nogle tips om hvordan jeg kopierer / kloner en
> hel harddisk - incl. bootsektor ?
>
> Norton Ghost kan vel bruges - men er der andre løsninger.?

Du kan bruge Partition Image, der er et Ghost ligende program
http://www.partimage.org/

Hvis du vil have en bootbar CD kan du bruge SystemRescueCd
http://www.sysresccd.org/ Den indeholder bla. Partition Image, men også
andre gode sager.

/andreas