MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hente data fra NTFS HD fra gammel PC
Fra : Jacob

Dato : 27-09-05 20:58

Hej NG

Min mors maskine med WinXP pro SP2 NTFS gik hen og "døde", men harddisken er
endnu intakt.

Problenet er nu at jeg ikke kan få adgang til data Drev\Documents and
Settings\mor....

Jeg får at vide at adgangen er nægtet. Sikkert fordi jeg ikke har logget på
som dem gamle bruger.

Jeg har det gamle login og password men hvordan kommer jeg ind og henter
dokumenter og indstillinger?

PS: Den nye maskine er installeret med WinXP home.

Jeg havde påbegyndt en rep. af windows (tilpasning af gammel installation
til ny hardware) men er bange for at dokumeterne bliver slettet ved dette og
har derfor stoppet dette!

Hilsen

Jacob

Fra : jamen

Dato : 27-09-05 21:04

Jacob wrote:

> Problenet er nu at jeg ikke kan få adgang til data Drev\Documents and
> Settings\mor....

Du skal tage ejerskab over mappen:
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B308421&x=8&y=12

Fra : Jacob

Dato : 27-09-05 21:09

Hej igen

Findes der en nem måde at gemme de gamle instillinger (WinXP pro) og så
overføre dem til den nye WinXP home?

Jacob

Fra : Jacob

Dato : 27-09-05 21:14