MS Windows
briani 27239
Q: 2 skærme i XP Home
Fra : Wolle

Dato : 27-09-05 14:39

Hej.

Er der noget, der skal aktiveres eller lign i XP for at køre udvidet
skrivebord på 2 skærme.
Gl. Skærm på VGA udgang og fladskærm på DVI via DVI-VGA adapter.
Skærm-/grafikkort ATI Medion Radeon 9800 XXL skulle iflg. det jeg kan finde
understøtte 2 skærme på denne måde, men fladskærm på DVI udgang slukkes
"Going to sleep", når XP er færdig med startbillederne. Fladskærmen viser
samme opstartsbilleder som VGA, og viser det samme hele tiden, når der
køres i fejlsikret tilstand.
Har prøvet at spørge i dk.edb.hardware.skærm uden at finde en løsning -
spørger i denne gruppe, da jeg har læst, at det er Windows, der styrer det
udvidede skrivebord.
Prøver at spørge i dk.edb.hardware.grafikkort, hvis jeg er kommet i forkert
gruppe.

Mvh. Wolle.

Fra : Åge

Dato : 27-09-05 15:02

"Wolle" <lemoSLET@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udvidede skrivebord.
> Prøver at spørge i dk.edb.hardware.grafikkort, hvis jeg er kommet i

Tryk på F1 og skriv "to skærme"

Fra : Wolle

Dato : 27-09-05 15:30

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> finde
> forkert

> Tryk på F1 og skriv "to skærme"

Undskyld, hvis jeg spørger dumt - fra hvilket billede tastes F1? - reagerer
ikke på F1 fra skrivebordet.
Er F1 ikke en hjælpetast - er det hjælp og support i windows, du henviser
til?

Mvh. Wolle

Fra : ///M

Dato : 28-09-05 11:35

Wolle wrote:
> [...]
> Fladskærmen viser samme opstartsbilleder som VGA, og viser det samme
> hele tiden, når der køres i fejlsikret tilstand.

Du har aktiveret og indstillet dine skærme under "display properties"
(kontrolpanel eller højreklik på desktop og vælg properties)?
Hvis nej, så prøv at gå derind og aktiver din sekundære skærm (DVI'en
formentlig da den slukker).

///M

Fra : Wolle

Dato : 28-09-05 20:41

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (kontrolpanel eller højreklik på desktop og vælg properties)?
> Hvis nej, så prøv at gå derind og aktiver din sekundære skærm (DVI'en

Hej.

Har aktiveret og indstillet og opdateret alt - uden resultat. - DVI udgang
falder væk, når Win. starter i normal tilstand.
Jeg må vist erkende, at mit grafikkort alligevel ikke kan køre 2 skærme som
udvidet skrivebord.
Giver op nu - har brugt alt for megen tid på det projekt.
Tak for svarene.

Mvh. Ole
Tak for svaret - jeg giver op nu - har brugt alt for megen tid på

Fra : Wolle

Dato : 01-10-05 11:42

> [...]
> som udvidet skrivebord.
> Giver op nu - har brugt alt for megen tid på det projekt.

Hej igen.

Problemet løst - anden sekundær skærm kunne modtage signal fra DVI udgang
via adapter.

Mvh. Ole