MS Windows
briani 27239
Hvordan bruger man tracert??
Fra : Paminu

Dato : 27-09-05 08:45

Jeg har i cmd prøvet at skrive tracert, men det vindue der hopper op
forsvinder ligeså hurtigt som det kommer. Hvordan bruger man tracert?

Fra : GB

Dato : 27-09-05 09:03

"Paminu" <asdad@asd.com> skrev i meddelelsen news:dhata0$ngh$1
@news.net.uni-c.dk:

> Jeg har i cmd prøvet at skrive tracert, men det vindue der hopper op
> forsvinder ligeså hurtigt som det kommer. Hvordan bruger man tracert?

Sådan:

Start->Kør->cmd - så bliver din dosbox på skærmen.

Derefter:

C:\>tracert<enter>

Usage: tracert [-d] [-h maximum_hops] [-j host-list] [-w timeout]
target_name

-d Do not resolve addresses to hostnames.
-h maximum_hops Maximum number of hops to search for target.
-j host-list Loose source route along host-list.
-w timeout Wait timeout milliseconds for each reply.

Du skriver altså (i en åben dosbox)

tracert <IP-adresse>.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Jens G

Dato : 27-09-05 15:53

On 27 Sep 2005 08:02:31 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

[...]
>Du skriver altså (i en åben dosbox)
>
>tracert <IP-adresse>.

Ja,- eller tracert <url>

F.eks.
tracert uni-c.dk og trykker enter.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Lars

Dato : 29-09-05 17:55

In article <dhata0$ngh$1@news.net.uni-c.dk>, asdad@asd.com says...
> Jeg har i cmd prøvet at skrive tracert, men det vindue der hopper op
> forsvinder ligeså hurtigt som det kommer. Hvordan bruger man tracert?

Hvis behovet på et tidspunkt skulle fordre mere:
http://www.netscantools.com/

--
Best regards

Lars