MS Windows
briani 27239
Fjerne Messenger
Fra : Aksel

Dato : 25-09-05 21:20

Min niece har installeret Windows Messenger på min PC, WinXP, hvordan
fjerner jeg den igen, jeg gider ikke at den popper op i tide og utide?

Hilsen Aksel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-05 21:26

http://www.virus112.dk/dk/news/virus_og_orme/sadan_deaktiveres_windows_messenger.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-05 22:21

Aksel skrev:

> Min niece har installeret Windows Messenger på min PC, WinXP, hvordan
> fjerner jeg den igen, jeg gider ikke at den popper op i tide og utide?

To remove MSN Messenger from Windows XP:

1. Click on the Start button and select Run.
2. Type "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"
in the text box and click Ok.

After the reboot the program will be gone.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 25-09-05 23:47

Husk nu på at der er forskel på Windows Messenger og MSN Messenger.
Det er den første du kan fjerne på nedennævnte måde.
MSN Messenger fjernes som normalt med Tilføj/Fjern Programmer i
Kontrol panelet.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 26-09-05 22:14

NG,

> Husk nu på at der er forskel på Windows Messenger og MSN Messenger.

Hertil kan der tilføjes, at man f.eks. mister muligheden fjernstyrning af
ens pc via WinXP's værktøjer, hvis man fjerner Windows Messenger.

Jeg vil ikke anbefale at fjerne WM, men derimod blot sørge for at den ikke
starter op - så skulle alt være i orden.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : John T.

Dato : 26-09-05 00:34

> [...]
> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"
> in the text box and click Ok.
>
> After the reboot the program will be gone.

Da jeg heller ikke bruger Messenger brugte jeg ovenstående metode.
Tager jeg fejl når jeg syntes at min maskine kører en anelse hurtigere
efter genstart ? Jeg har åbnet forskellige programmer og jeg fornemmer
at de åbner en anelse hurtigere end før.
(Hvorfor er der egentlig 2 forskellige Messenger ? )
Hilsen John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-05 11:13

John T. skrev:

> Da jeg heller ikke bruger Messenger brugte jeg ovenstående metode.
> Tager jeg fejl når jeg syntes at min maskine kører en anelse hurtigere
> efter genstart ?

Det ved jeg ikke, jeg har ikke tjekket det, men der er en løbende
opgave som din maskine ikke længere udfører, så det er da ikke
umuligt.

> (Hvorfor er der egentlig 2 forskellige Messenger ? )

Det er flere år siden jeg holdt op med at spørge "Hvorfor" i
forbindelse med Windows.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 26-09-05 17:52

Se inline:

On Mon, 26 Sep 2005 01:34:06 +0200, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

>Tager jeg fejl når jeg syntes at min maskine kører en anelse hurtigere
>efter genstart ? Jeg har åbnet forskellige programmer og jeg fornemmer
>at de åbner en anelse hurtigere end før.

Hvis du har en langsom computer med begrænset mængde RAM kan du godt
se en lille forbedring (Meget lille).

>(Hvorfor er der egentlig 2 forskellige Messenger ? )

Microsoft ønskede en "no frils" version til professionelt brug og en
med alt muligt gøgl til at tiltrække de unge og dem der bare kan lide
at der er lidt sjov i tilværelsen.

Fra : John T.

Dato : 26-09-05 19:57

> [...]
>
> Microsoft ønskede en "no frils" version til professionelt brug og en
> med alt muligt gøgl til at tiltrække de unge og dem der bare kan lide

I nogles øjne er pc,en måske lille, det er en 1800 Mhz med 1024 Ram,
og der ER en forbedring i hastigheden, godt nok ikke meget, men
den ER der !
Hilsen John