/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
udpakke zip med højre klik
Fra : Mona og Kim


Dato : 24-09-05 12:35

Hej.
Jeg har måtte formatere min harddisk og nu er jeg ved at lægge alle
programmer ind igen.
Før skulle jeg kun højre klikke på zip filer og kunne så vælge:
udpakke her eller
udpakke i en ny mappe med filens navn.
Kan i hjælpe med hvilket program som det var?
Jeg troede faktisk at det var med i windows xp pro som jeg bruger.

Kim



 
 
Kim Voss Schrader (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 24-09-05 13:20

Hej!

Mona og Kim wrote:
>
> Jeg har måtte formatere min harddisk og nu er jeg ved at lægge alle
> programmer ind igen.
> Før skulle jeg kun højre klikke på zip filer og kunne så vælge:
> udpakke her eller
> udpakke i en ny mappe med filens navn.
> Kan i hjælpe med hvilket program som det var?

WinZIP eller WinRAR? Sidstnævnte er efter min mening _meget_ bedre end de
WinZIP-versioner jeg har prøvet og er fast installeret her i hytten.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Mona og Kim (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Mona og Kim


Dato : 24-09-05 14:38

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Mona og Kim wrote:
>>
>> Jeg har måtte formatere min harddisk og nu er jeg ved at lægge alle
>> programmer ind igen.
>> Før skulle jeg kun højre klikke på zip filer og kunne så vælge:
>> udpakke her eller
>> udpakke i en ny mappe med filens navn.
>> Kan i hjælpe med hvilket program som det var?
>
> WinZIP eller WinRAR? Sidstnævnte er efter min mening _meget_ bedre
> end de WinZIP-versioner jeg har prøvet og er fast installeret her i
> hytten.

Det var jo lige den. Winrar.

Tak for det.

Kim



Jens Peter Karlsen [~ (24-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen [~


Dato : 24-09-05 14:41

Enten WinRAR eller WinZIP.
Den første foretrækkes.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 24 Sep 2005 13:34:48 +0200, "Mona og Kim" <No@mail.com> wrote:

>Før skulle jeg kun højre klikke på zip filer og kunne så vælge:
>udpakke her eller
>udpakke i en ny mappe med filens navn.
>Kan i hjælpe med hvilket program som det var?


Pinga (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Pinga


Dato : 25-09-05 11:06

Der findes heller ikke noget bedre end winrar


Lars (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 25-09-05 14:31

In article <433539de$0$87630$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, No@mail.com
says...
> Hej.
> Jeg har måtte formatere min harddisk og nu er jeg ved at lægge alle
> programmer ind igen.

Hej, selvom du nu fandt frem til Winrar, er der faktisk en langt bedre
løsning via Total Commander, der i den grad er loaded med features,
inden for alle former for fil-håndtering.

Her kan du endda selektere mange zip, rar, arj etc. filer endda på tværs
af dir/ drev og på een gang pakke alle sammen ud, i et givent
direktorie, hvor du så optionelt kan vælge om hvorvidt disse skal pakkes
ud i et sub-dir med zip/rar filens navn.

Du kan for eksempel også vælge synkronisering, bla med forudbestemt valg
for i hvilke tilfælde en evt eksisterende fil skal overskrives af en
tilsvarende fra zip/rar arkivet.

Total Coammnder web-site er her:
http://www.ghisler.com

--
Best regards

Lars

Bertel Lund Hansen (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-09-05 16:48

Lars skrev:

> Hej, selvom du nu fandt frem til Winrar, er der faktisk en langt bedre
> løsning via Total Commander, der i den grad er loaded med features,
> inden for alle former for fil-håndtering.

Jamen, så er det jo ikke givet at det er en bedre løsning. Jeg
fravælger gerne programmer der har et hav af features som jeg
ikke gider bruge tid på at sætte mig ind i. Lortet skal bare
virke som det plejer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Lars (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 25-09-05 17:22

In article <1c3bciuybjufo$.kxdrxmwesg6b$.dlg@40tude.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...
> Lars skrev:
> > Hej, selvom du nu fandt frem til Winrar, er der faktisk en langt bedre
> > løsning via Total Commander, der i den grad er loaded med features,
> > inden for alle former for fil-håndtering.

> Jamen, så er det jo ikke givet at det er en bedre løsning. Jeg
> fravælger gerne programmer der har et hav af features som jeg
> ikke gider bruge tid på at sætte mig ind i. Lortet skal bare
> virke som det plejer.

Smag og behag er forskellig, nogle vil som jeg gerne have een
brugerflade der kan det hele med fil-håndtering og så endda være bedst
til det, dette foretrækker jeg klart istedet for et hav af middelmådige
utilities m forsk. brugerflader.

Tænk blot på flg. områder hvor du formentlig bruger mange forskellige
applikationer:

Simpel filhåndtering (som stifinder/ explore dækker)
Multi-renaming m. Regular expressions
Syncronize
file-compare
file-split/ combine
ftp client
zip/rar/arj etc...
Advanced Search m. Regular expressions + plug-ins

Ovenstående kan selvf. kombineres i brugen.
+ et ocean af andre muligheder, samlet i een brugerflade

På samtlige pkt. herover er Total Commander enten bedst eller tæt derpå.

--
Best regards

Lars

Ole C (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 25-09-05 17:36

Lars skrev blandt andet:


> Smag og behag er forskellig, nogle vil som jeg gerne have een
> brugerflade der kan det hele med fil-håndtering og så endda være bedst
> til det, dette foretrækker jeg klart istedet for et hav af
> middelmådige utilities m forsk. brugerflader.

WinRAR kan næppe kaldes et middelmådigt utility.
Og så er det jo altså ikke sikkert at alle har brug for de mange muligheder
som TotalCommander tilbyder - eller bryder sig om hvordan det ser ud, etc.
Men jeg har da godt nok lagt mærke til at fans af TotalCommander har et
næsten religiøst forhold til programmet.
--
vh
Ole C


Peter Loumann (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 25-09-05 17:37

Lars skrev:

>Simpel filhåndtering (som stifinder/ explore dækker)
>Multi-renaming m. Regular expressions
>Syncronize
>file-compare
>file-split/ combine
>ftp client
>zip/rar/arj etc...
>Advanced Search m. Regular expressions + plug-ins

>Ovenstående kan selvf. kombineres i brugen.
>+ et ocean af andre muligheder, samlet i een brugerflade

>På samtlige pkt. herover er Total Commander enten bedst eller tæt derpå.

Og så kan den endda også lave kaffe.
--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Lars (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-09-05 08:47

In article <sgkdj15io020oh8gg6a49b5jvdfbk38jh0@4ax.com>, me@privacy.net
says...
> >På samtlige pkt. herover er Total Commander enten bedst eller tæt derpå.

> Og så kan den endda også lave kaffe.

Jeg er bange for at vi må vente til version 7 for denne feature

--
Best regards

Lars

Peter Loumann (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 26-09-05 09:49

Lars skrev:

>> >På samtlige pkt. herover er Total Commander enten bedst eller tæt derpå.

>> Og så kan den endda også lave kaffe.

>Jeg er bange for at vi må vente til version 7 for denne feature

Nej da

http://home21.inet.tele.dk/pelo/wincom.html
--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Lars (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-09-05 12:39

In article <qedfj15kg6nsg1bkrgao2hrg8psqdb18nt@4ax.com>, me@privacy.net
says...
> >Jeg er bange for at vi må vente til version 7 for denne feature

> Nej da
> http://home21.inet.tele.dk/pelo/wincom.html

Hej Peter, den var sgu god


--
Best regards

Lars

Bertel Lund Hansen (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-09-05 18:40

Lars skrev:

> Smag og behag er forskellig

Netop.

> Tænk blot på flg. områder hvor du formentlig bruger mange forskellige
> applikationer:

> Simpel filhåndtering (som stifinder/ explore dækker)

Jeg åbner mapper (det er vel explorer?).

> Multi-renaming m. Regular expressions

Bruger jeg ikke.

> Syncronize

Batfil.

> file-compare

Bruger jeg ikke.

> file-split/ combine

Bruger jeg ikke.

> ftp client

SmartFTP eller eget Python-script.

> zip/rar/arj etc...

WinRAR.

> Advanced Search m. Regular expressions + plug-ins

Bruger jeg ikke.

> Ovenstående kan selvf. kombineres i brugen.
> + et ocean af andre muligheder, samlet i een brugerflade

Godt jeg ikke har det program.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter Loumann (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 25-09-05 19:00

Bertel Lund Hansen skrev bl.a.:

>> Simpel filhåndtering (som stifinder/ explore dækker)

>Jeg åbner mapper (det er vel explorer?).

Jo. Det er sparer mig for meget arbejde er at TC har 2 vinduer til 2
foskellige dir. Det gør det let og hurtigt at sdammenligne, flytte og
kopiere - især med genveje brugeren selv konfigurerer.

>> ftp client
>
>SmartFTP eller eget Python-script.

Af de ftp-klienter jeg har prøvet, gi'r TC mig den bedste
overskuelighed fordi ftp fungerer som ovenfor beskrevet.

>Godt jeg ikke har det program.

Hver sin lyst.
--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://huse-i-naestved.dk

Lars (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 25-09-05 20:05

In article <fl6cm6wkqj85$.19egakr5o5mc7.dlg@40tude.net>,
nospamfilius@lundhansen.dk says...
> Lars skrev:
> > Smag og behag er forskellig
>
> Netop.

Og hermed vil en del være yderst glade for Total Commander af tidl
nævnte grunde.

> > Syncronize

> Batfil.

Rigtig syncronize som TC tilbyder kan altså ikke udføres med en batfil,
langt fra

> > Advanced Search m. Regular expressions + plug-ins

> Bruger jeg ikke.

Men nu er der som nævnt andre brugere der læser denne NG end dig

> > Ovenstående kan selvf. kombineres i brugen.
> > + et ocean af andre muligheder, samlet i een brugerflade

> Godt jeg ikke har det program.

Ja, sådan er vi jo så forskellige

--
Best regards

Lars

Bertel Lund Hansen (25-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-09-05 22:18

Lars skrev:

>> Godt jeg ikke har det program.

> Ja, sådan er vi jo så forskellige

Jeg tror da gerne at TC er et glimrende program for nogle. Det
var din ubetingede konstatering af at det bare er bedre, der fik
mig til at reagere.


--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Carsten Holck (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 26-09-05 09:49

Bertel Lund Hansen wrote:
> Lars skrev:
>
>
>>>Godt jeg ikke har det program.
>
>
>>Ja, sådan er vi jo så forskellige
>
>
> Jeg tror da gerne at TC er et glimrende program for nogle. Det
> var din ubetingede konstatering af at det bare er bedre, der fik
> mig til at reagere.
>
>
Husk på Bertel, at du er i en WIN gruppe - WINentusiaster vil gerne have
alting pakket ned i en brugerflade - og lever derfor med at det éne
program er halvgodt til en masse ting.
Vi andre foretrækker det bedste værktøj til de enkelte opgaver - lavet
af folk der er specialister på netop den opgave de skal løse og ikke
skal tænke på alt muligt andet "Brian - bloat features" der bare er i
vejen. Og så kan man smide det ud hvis der er noget der viser sig at
være bedre.

/carsten

Lars (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 26-09-05 12:44

In article <4337b5ef$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
cholck@malling.com.invalid says...
> Vi andre foretrækker det bedste værktøj til de enkelte opgaver

Carsten, skal vi så ikke lige have fornøjelsen af at lave et par feature
sammenligninger mellem "det bedste værktøj" og Total Commander inden for
flg. områder:

Simpel filhåndtering (som stifinder/ explore dækker)
Multi-renaming m. Regular expressions
Syncronize
file-compare
file-split/ combine
ftp client
zip/rar/arj etc...
Advanced Search m. Regular expressions + plug-ins

Bemærk at ovenstående pkt. hører samlet set ind under fil-håndtering,
hvilket er TC's domæne, hvormed det er inden for disse felter, vi kan
lave en feature dyst

Så nævn gerne værktøj, feature og web-site til pågældende værktøj.


--
Best regards

Lars

Carsten Holck (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 27-09-05 11:32

Lars wrote:
> In article <4337b5ef$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> cholck@malling.com.invalid says...
>> Vi andre foretrækker det bedste værktøj til de enkelte opgaver
>
> Carsten, skal vi så ikke lige have fornøjelsen af at lave et par feature
> sammenligninger mellem "det bedste værktøj" og Total Commander inden for
> flg. områder:
Det "bedste" er jo individuelt, det du kender/har det godt med. Jeg har
i mange år brugt Norton Commander -

>
> Simpel filhåndtering (som stifinder/ explore dækker)


> Multi-renaming m. Regular expressions
Det kan gøres med Lupas Rename hvis man skulle have brug for det - jeg
har meget sjældent

> Syncronize
> file-compare
Beyond Compare har en IMO excelent shell integration

> file-split/ combine
split/join

> ftp client
fx. NCftp, wget + ....

> zip/rar/arj etc...
fx. Winrar

> Advanced Search m. Regular expressions + plug-ins

grep /fgrep

>
> Bemærk at ovenstående pkt. hører samlet set ind under fil-håndtering,
> hvilket er TC's domæne, hvormed det er inden for disse felter, vi kan
> lave en feature dyst
>
> Så nævn gerne værktøj, feature og web-site til pågældende værktøj.

Og med unixutils installeret bliver windows command shell næsten helt
fornuftig. Tab completion, cmd history
http://unxutils.sourceforge.net/

Just a selection of my standard toolbox...

/carsten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste