MS Windows
briani 27239
Flytte dokument-mappe i XP
Fra : Lars Hansen

Dato : 21-09-05 20:14

Hej i gruppen

Min genbo har lige været ovre og stille et spørgsmål med hensyn til hans
Windows XP SP2.

Han havde fået fyldt sin harddisk op og har i den forbindelse købt en ny og
større disk.
Han flyttede sin dokument-mappe over på den nye disk, og så startede
problemerne.
Problemet består i at når han i Windows Media Player vil afspille en
playliste han har oprettet efter at filerne er flyttet eller han vil brænde
en cd ud fra sin playliste kommer den med en fejl om at "stien ikke findes".

Hvordan og hvor laver han om så default "dokumenter-mappe" nu ligger på
d-drevet??

MVH
Lars Hansen

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-09-05 20:30

Lars Hansen skrev:
> Hvordan og hvor laver han om så default "dokumenter-mappe" nu ligger på
> d-drevet??

Højreklik på "dokumenter" på skrivebordet, vælg egenskaber
og peg på den nye placering.

--
Peter J

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-09-05 22:30

Peter Jensen wrote:

> Højreklik på "dokumenter" på skrivebordet, vælg egenskaber
> og peg på den nye placering.

Det vil flytte dokument mappen ja, men jeg kunne godt forestille mig at den
også bruger "documents and settings/user" , den mappe er ikke nem at flytte.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-09-05 07:54

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil flytte dokument mappen ja, men jeg kunne godt forestille mig at
> den også bruger "documents and settings/user" , den mappe er ikke nem at
> flytte.

Ahva ? Vi er enige om at ved at udføre den handling jeg beskriver så
vil standard dokumentmappen pege på den nye lokation ik ?
Det er vel det der efterspørges ?!
Ved at pege på den nye placering vil programmer der bruger "dokumenter"
som standardplacering automatisk kigge på den nye placering.
Det gælder især for M$ egne programmer som media player, office osv.
Min Mediaplayer kigger automatisk på min mappe homedir som ligger
på den filserver fordi jeg anvender den metode jeg beskrev.

--
Peter J

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-09-05 00:34

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> brænde
> en cd ud fra sin playliste kommer den med en fejl om at "stien ikke

Problemet ligger i, at han har flyttet filerne. Åben Media Player og tryk
F3, og lad Media Player gennemsøge computeren for at finde de nye
placeringer.

Mvh. Flemming Nielsen