MS Windows
briani 27239
Er der en ekpert der kan klare dette??
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-05 22:04

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

På grund af en fejl fra Microsofts side kan jeg ikke bruge 32bit cardbus
kort i Win2000 på min IBM Thinkpad 760XL (P166Mhz MMX), mens det fungerer
fint i W98SE og WinME og 16bit kort fungerer også fint. Microsoft har aldrig
rettet fejlen og nu er der ikke mere support på win2000.

Fejlen går videre i XP men de har stadig ikke rettet den.
Jeg hader winME da den er så ustabil og den giver ikke ordentligt support
for USB 2.0, men jeg skal bruge mit USB 2.0 cardbus kort. Jeg vil dog helst
have Win2000 til at fungere som den skal.
Det skal siges at ud over dette problem, så kører Win2000 som en drøm på den
bærbare.

Nedenstående henviser til Firmware, men det er ikke computerens Firmware der
er problemet, det er windows.

Så jeg tænkte på om der var en dygtig Microsoft mand herinde, der kunne løse
problemet? Eller en programmør som kunne lave om på driveren til
controlleren sådan at det kom til at virke som det skulle?

Der er rigtigt mange der er i den samme situation som mig. Bare kig på
google. Jeg har nu brugt 3 måneder på at finde årsagen og en mulig løsning,
dog uden held med løsningen.

CardBus Adapter Detected But Firmware Prevents It from Running in CardBus
Mode
View products that this article applies to.
Article ID : 247424
Last Review : October 3, 2003
Revision : 1.0

This article was previously published under Q247424
SYMPTOMS
When you insert an IBM 10/100 EtherJet CardBus network adapter card into an
IBM ThinkPad 760XD portable computer running Microsoft Windows 2000
Professional, you receive the following error message:

"The device 'Texas Instruments PCI-1130 CardBus Controller' has detected a
CardBus card in its slot, but the firmware on this system is not configured
to allow the CardBus controller to be run in CardBus mode".
CAUSE
This behavior occurs because Windows 2000 Professional supports only 16-bit
(R2) network adapters on this controller.
STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in Microsoft Windows 2000
Professional.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Anders Lund

Dato : 21-09-05 06:08

Thunder wrote:

[Ingenting?]

Hej Thunder

De to -- streger du ser, er signatur adskillderen. Dvs. at alt der står
der under forsvinder i nogle news readere når de læser eller vil besvare
et indlæg. Men det ved du vist godt?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-09-05 01:11

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint i W98SE og WinME og 16bit kort fungerer også fint. Microsoft har
> aldrig rettet fejlen og nu er der ikke mere support på win2000.

En fejl i Windows? Nu er ældre IBM'er jo ikke ligefrem kendt for at være
kompatible med noget som helst. Nedenstående er hentet fra IBM's hjemmeside
om din Cardbus:

Limitations
Some configurations may not be supported.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4GSSWX

Har du installeret de nyeste drivere? De skulle ifølge IBM virke til XP, men
er skrevet til NT 4. Jeg har selv et Trendnet 32-bit kort, og det giver
hverken problemer på 2000 eller XP.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 15:58

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er skrevet til NT 4. Jeg har selv et Trendnet 32-bit kort, og det
> giver hverken problemer på 2000 eller XP.

Hej Flemming har du en IBM TP 760XL? Og har du fået cardbus til at fungere
på den under 2000 og XP?

Hvis du har så vil det være dejligt at vide hvordan du gjorde:)

Som det seneste har jeg fået XP til at køre på min bærbare, og den kører
stabilt og godt, men cardbussen virker stadig ikke.

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-09-05 21:05

> [...]
>
> Som det seneste har jeg fået XP til at køre på min bærbare, og den kører
> stabilt og godt, men cardbussen virker stadig ikke.

Jeg havde en Thinkpad 600, med en Trendnet TE100-PCBUSR som virkede uden
problemer. Jeg havde installeret 98 og 2000 på den.
http://www.trendware.com/en/products/TE100-PCBUSR.htm

Mvh. Flemming Nielsen