www.besked.dk via procmail
Fra : Niels Teglsbo

Dato : 08-06-01 15:50

Hej gruppe,

Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
via procmail.

Eller måske et program, der nemt kan ændres, så det virker med procmail.

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 08-06-01 16:50

On Fri, 08 Jun 2001 16:50:17 +0200, Niels Teglsbo <Niels@fabel.dk> wrote:
> [...]
> via procmail.
>
> Eller måske et program, der nemt kan ændres, så det virker med procmail.

Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
sine beskeder til? I så fald kan du jo bare lave en alm.
forward hertil via procmail.

Det andet er noget perl, webinterface...jeg kan ikke lige se,
hvordan det skulle virke med procmail.

vh.

Morten

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-06-01 17:35

mbj@spamfilter.dk (Morten Bo Johansen) writes:

> Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
> sine beskeder til?

De fleste udbydere har mail2sms gateways, men de er elendigt opsat,
hulens langsomme og dårligt prioriteret i forhold til betalende
kunder.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-06-01 18:04

mbj@spamfilter.dk (Morten Bo Johansen) wrote:

>Findes der ikke adresser a la 12345678@sms.dk som man kan sende
>sine beskeder til?

Manden bad om en _hurtig_ gateway.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 08-06-01 18:54

On Fri, 08 Jun 2001, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> Manden bad om en _hurtig_ gateway.

Han bad også om forwarding via procmail, og så må han jo
nødvendigvis have en adresse at forwarde til...

vh.

Morten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-06-01 17:50

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message
> Hej gruppe,
>
> Er der nogen, der ligger inde med et program, så man kan sende emails
> videre til mobiltelefon via www.besked.dk (eller andre hurtige gateways)
> via procmail.

Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn det er
skruet sammen.

/Dennis

Fra : Mickey

Dato : 08-06-01 18:35

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev:

> [...]
>
> Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn det

syns altså det virker rimelig fejlfyldt...
- en masse ting der ikke er implementeret, fejl ved det ene og det andet +
404 på ders website...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-06-01 20:41

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

> er
>
> syns altså det virker rimelig fejlfyldt...

Hvordan fejlfyldt?
Jeg bruger det og det eneste problem jeg har er at min wintendo ikke vil
lukke ned når det er åben (hvorvidt det er min wintendo eller en
programerings fejl ved jeg ikke.)
Ikke destro mindrer kommer man jo ikke udenom at skulle skrive programmet om
så det virker under Linux så det er jo i grove træk kun princippet der er
brugbart (det skal lige sides jeg ved intet om at skrive programmer til
Linux i forhold til windows men jeg kunne forestille mig det var 2
forskellige verdener.)

/Dennis

Fra : Mickey

Dato : 08-06-01 22:43

> [...]
> Jeg bruger det og det eneste problem jeg har er at min wintendo ikke vil
> lukke ned når det er åben (hvorvidt det er min wintendo eller en

som sagt mangler der en hel del, bla. redigering af userprofile, en vigtig
del!
Desuden, prøv at klikke på krydset (luk), sms-senderen lukker ned i tray.
Hvis du, da du lukkede den derned, ikke havde valgt afsendelses delen, så
får du en fejl når du klikker på trayikonet og vælger "send besked"
Hvis du åbner mere end en udgave af programmet, ja så får du en "not enough
timers available" fejl...

> [...]
> brugbart (det skal lige sides jeg ved intet om at skrive programmer til
> Linux i forhold til windows men jeg kunne forestille mig det var 2

det er vist ikke helt så forskelligt, men der er da en forskel...

Fra : Anders Johannsen

Dato : 09-06-01 00:27

In article <Km7U6.160$rs4.34880@news010.worldonline.dk>, "Dennis Pedersen"
<mig@nospamjyde.dk> wrote:

> Du kunne prøve at kontakte dem der har lavet Multica (et selvstændigt
> program der bruger besked.dk) om de vil ud med informationer om hvorn
> det er skruet sammen.

Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
HTTP-requests.

/A

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 09-06-01 06:02

Hvilken http/sms-gateway benytter de?

// Steffen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 14:30

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in message
> Hvilken http/sms-gateway benytter de?

besked.dk

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 14:29

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message

> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.

Ja, hvis han snakkede med dem der havde lavet ovenstående kunne han jo nok
få dem til at fortælle hvorn de havde skruet det samme (der er jo ingen
grund til at opfinden den dybe talerken 2 gange.)

/Dennis

Fra : Jakob Færch

Dato : 09-06-01 15:31

In article <20010609.012713.841148365.1199@uranos.pil.dk>,
"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote:

> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.

Jeg tænkte faktisk ligesom Anders - "det er jo bare et par
http-requests" (én er vel nok, tænkte jeg faktisk).

Hvis man læser koden for besked-formen på besked.dk, tror man ved første
øjekast, at det ville virke at hente følgende url:

http://www.besked.dk/cgi-bin/getWWW.mpl?to=22112211&sender=jakob&message=
en%20meget%20kort%20%20men%20vigtig%20besked&online=off

Men når man gør det, får man bare besked.dk's forside igen, og der
bliver _ikke_ sendt nogen besked til 22112211 (som ikke er mit nummer,
men jeg prøvede selvfølgelig med mit eget nummer).

Jeg kunne umiddelbart komme på to simple forklaringer på, hvorfor
ovenstående ikke duede:

--- Hypotese 1: besked.dk's script vil have parametrene som POST, ikke
GET som jeg har brugt i ovenstående URL
Falsifikation: Jeg hentede besked.dk's kode, modificerede den (så
formen stadig røg til besked.dk's server) og prøvede
Nu kom parametrene altså stadig fra mig, men som
GET; der kom stadig ingen besked

--- Hypotese 2: besked.dk's script tjekker referer-headeren for at se,
om man kommer fra besked.dk's sider
Falsifikation: Jeg prøvede at hente ovenstående URL med wget på
min Linux-boks hvor jeg tilføjede en header
referer=http://www.besked.dk/send.html

Jeg er ikke selv lige http-haj nok til (eller rettere: har ikke tid til
at lære mig selv at) prøve at kombinere Hypotese 1 og 2, dvs.
- hente besked.dk's script getWWW.mpl og sende parametrene med GET
- sætte en referer-header, så det ser ud som om forespørgslen kommer
fra besked.dk's site

På den anden side kunne det da være meget sjovt at "snyde" besked.dk, så
det kunne jo være at nogle her, som har lidt mere erfaring med http
havde lyst til at prøve. I modsat fald falder jeg nok selv for
fristelsen en dag jeg har for meget tid

/Jakob

Fra : Anders Johannsen

Dato : 09-06-01 15:37

In article <tq1en8p001-0659EA.16305209062001@sunsite.dk>, "Jakob Færch"
<tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
> besked.dk's script getWWW.mpl og sende parametrene med GET - sætte en
> referer-header, så det ser ud som om forespørgslen kommer

Libcurl er ens ven i den forbindelse.

> [...]
> det kunne jo være at nogle her, som har lidt mere erfaring med http
> havde lyst til at prøve. I modsat fald falder jeg nok selv for

Jeg har et kækt lille php-script som gør øvenstående.

/A

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 16:06

> Libcurl er ens ven i den forbindelse.

> Jeg har et kækt lille php-script som gør øvenstående.

Det var ikke sådan du kunne overtales til at formidle din viden om hvorn det
skal skrues sammen så det kommer til at virke? :)

/Dennis

Fra : Anders Johannsen

Dato : 09-06-01 16:10

In article <jXqU6.1469$rs4.259117@news010.worldonline.dk>, "Dennis

> Det var ikke sådan du kunne overtales til at formidle din viden om hvorn
> det skal skrues sammen så det kommer til at virke? :)

Mon ikke det er nemmere, blot at cut'n'paste noget kode (princippet burde
fremgå)?

/A

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 16:17

> Mon ikke det er nemmere, blot at cut'n'paste noget kode (princippet burde
> fremgå)?

Joew :)
Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art når
man er sikker på den bliver afleveret med det samme...

/Dennis

Fra : Michael Legart

Dato : 09-06-01 16:19

On Sat, 9 Jun 2001 17:16:59 +0200, Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote:
> Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art når
> man er sikker på den bliver afleveret med det samme...

Hvor paa besked.dk er det lige at de garanterer det?

Og toer du stole paa at besked.dk altid er oppe?

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 16:22

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvor paa besked.dk er det lige at de garanterer det?

Ingen steder men det er da yderst sjælden jeg har set den ikke har.

> Og toer du stole paa at besked.dk altid er oppe?

Nøe , men tør du stole på email->sms ikke er 50lysår forsinket?
Der er vil ikke så mange andre alternativer hvis man skal være nogenlunde
sikker på at det kommer frem til telefonen?

/Dennis

Fra : Michael Legart

Dato : 09-06-01 16:26

On Sat, 9 Jun 2001 17:22:27 +0200, Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote:
> Nøe , men tør du stole på email->sms ikke er 50lysår forsinket?

Jeg ville slet ikke stole paa en email->sms gateway.

> Der er vil ikke så mange andre alternativer hvis man skal være nogenlunde
> sikker på at det kommer frem til telefonen?

Hvis det skal bruge stil overvaagning/alarm ting ville jeg nok saette
en mobiltelefon til computeren i stedet og bruge f.eks. gnokii.
(http://gnokii.org/)

Fra : Anders Johannsen

Dato : 09-06-01 16:36

In article <u5rU6.1478$rs4.261916@news010.worldonline.dk>, "Dennis
Pedersen" <mig@nospamjyde.dk> wrote:

> Joew :)
> Det åbner da ihvertfald visse muligheder med alarm af den og anden art
> når man er sikker på den bliver afleveret med det samme...

Koden kan ses på www.johannsen.com/sendSMS.phps

Selve scriptet har et lidt andet formål end det her beskrevne, men
princippet kan nok uddrages.

/A

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-06-01 18:07

Anders Johannsen skrev:

> Koden kan ses på www.johannsen.com/sendSMS.phps

Der findes en anden direkte SMS-sender (altså ikke via e-mail) på
<http://www.coolsms.dk/>. Den kan scriptes med Elza¹:

#!/usr/bin/env elza

get url http://home.coolsms.dk/sms/main_ns.html
field %ALL% $
field til = 23xxxxxx
field fra = John Doe
field besked = Her står så den besked der skal sendes.
post form name smsform

# eof

(Det er muligt at syntaxen for "field %ALL% $" har ændret sig i
den nyeste version af Elza - tjek med dokumentationen.)

Det burde være en smal sag at generere et Elza-script dynamisk og
bagefter køre elza på det.

// Klaus

¹) Kan downloades fra <http://phiphi.hypermart.net/pub/>.
Debian-brugere kan lave en "apt-get install elza".

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 09-06-01 18:11

Anders Johannsen wrote:

> Libcurl er ens ven i den forbindelse.

Lidt perl wrap omkring curl:

$action = "http://www.besked.dk/cgi-bin/getWWW.mpl";
$referer = "http://www.besked.dk/for.cgi";
$curl_cmd = "/usr/local/bin/curl";
$agent = "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows NT; DigExt)";
$timeout = 30;
$retries = 5;
$retry_wait = 30;

if (scalar(@ARGV)!=3) {
print "Usage: $0 <8-digit phonenumber> <sender> <message>\n";
exit 1;
}

$to = @ARGV[0];
$sender = @ARGV[1];
$message = @ARGV[2];
$message =~s/\'//g;
$message = substr $message,0,160;

$cmd_str = "$curl_cmd -m $timeout -A '$agent' -e $referer -s";
$cmd_str .= " -F Send=Send -F Send.x=2 -F Send.y=2";
$cmd_str .= " -F online=off -F to=$to -F sender=$sender";
$cmd_str .= " -F message='$message' $action";

$count=0; $page='';
while (($count<$retries) and ($page eq '')) {
@waitpage = `$cmd_str`;
$page = join "",@waitpage;
unless ($page) {
sleep $retry_wait; $count++;
}
}

if ($page=~/<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"1;URL=([^\"]+)\"/) {
$new_url = $1;
print "Sent SMS-message to phone number $to from $sender.\n";
print "Message content was: $message\n";
system "$curl_cmd -s -e '$action' '$new_url' > /dev/null";
} else {
if ($page) {
print "Error: Returned intermediary page has changed format! - Received
this page:\n\n";
print "----- begin -----\n$page\n----- end -----\n";
} else {
print "Unable to contact besked.dk after $retries retries.\n";
}
print "*** MESSAGE NOT SENT! ***\n";
}

Fjern evt. print's og put "|/path/to/sms.pl" i .procmailrc.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Morten Winther

Dato : 09-06-01 20:16

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> wrote in message

> Det er vel næppe nødvendigt? Der er kun tale om et par enkle
> HTTP-requests.

Er der nogen der kan give lidt hjælp til hvordan det skal se ud. Har prøvet
følgende, men der må være en fejl. Anyone?

POST /cgi-bin/getWWW.mpl HTTP/1.1
Host: www.besked.dk
Connection: close
Referer: http://www.besked.dk/send.html

to=40404040&sender=jakob&message=test&online=off&Send.x=348&Send.y=21

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-06-01 20:22

Morten Winther skrev:

> Er der nogen der kan give lidt hjælp til hvordan det skal se ud.

Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.

// Klaus

Fra : Morten Winther

Dato : 09-06-01 20:36

"Klaus Alexander Seistrup" <kas@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Ta' og brug et af de scripts der er postet - de fungerer.

Jeg har ikke curl, men skal bruge det i php. Det ville også være meget sjovt
at lave det fra start af.

/ morten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 21:14

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message

> "Klaus Alexander Seistrup" <kas@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Jeg har ikke curl, men skal bruge det i php.

Der er da også posted et i php (?)

/Dennis

Fra : Morten Winther

Dato : 09-06-01 22:05

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message

> "Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in message

> Der er da også posted et i php (?)

Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.

/ morten

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 09-06-01 22:19

Morten Winther wrote:

> Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.

cURL er ikke ligefrem dyr i anskaffelse..

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Morten Winther

Dato : 09-06-01 22:42

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> wrote in message

> cURL er ikke ligefrem dyr i anskaffelse..

Det er noget der skal køre på et webhotel hos en udbyder. Men det ser ud til
at jeg har fået ok for curl support.

/ morten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-06-01 23:01

> "Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message

> Jeg kan kun se det php script der kræver curl support.

Ooh ;)
Nu er jeg ikke den helt store programering guru så jeg anede ikke curl var
en del af php - jeg troede faktisk det var noget af det andet du snakkede
om! ;)

/Dennis

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 08-06-01 20:35

Lav et script der finder hvilken operatør der er på nummeret, send så mailen
videre til denne operatør sms-server (f.eks. nummer@note.sonofon.dk)
Jeg har lavet et glimrende sms-script i PHP, der med lethed kan laves om til
den ønskede funktion

MVH
Christian Gufler

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 08-06-01 20:41

En lille tilføjelse:

Hvorfor vil du benytte www.besked.dk - så er du pludselig afhængig af andres
maskiner.
Brug din egen SMTP server til at sende direkte til operatørenes sms-servere
(der principielt også er SMTP servere)
Det giver fuldstændig samme effekt.

MVH
Christian Gufler

Fra : Lars Kristensen

Dato : 08-06-01 21:00

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote in message
> [...]
andres
> maskiner.
> Brug din egen SMTP server til at sende direkte til operatørenes

Ja, men indimellem timer langsommere! www.besked.dk kommer altid med det
samme!

Mvh
Lars

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 10-06-01 12:01

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote in message

> [...]

Det kommer altså an på operatøren, www.besked.dk gør fuldstændig det samme
som mit script, hvis operatøren er Mobilix har sms´erne sandsyneligt en
højere prioritet (Mobilix tager altså ganske får minuter med mit script),
men er operatøren eksempelhvis Sonofon, tager det lang tid - det gør det
også på www.besked.dk, idet problemet er Sonofons SMS-server (noget Sonofon
selv anerkender). Sonofon er nok den langsomste operatør i dette aspekt.
I øvrigt mener jeg (grundet egen erfaring) at det er en dårlig idé at
integrere SMS-funktion der er afhængig af andre sider, af flere årsager, her
er nogle få:

1. Du ved slet ikke hvad der sker når din besked når www.besked.dk ´s side,
og kan således ikke garantere det overfor dine brugere
2. Hvis www.besked.dk bestemmer sig for at ændre noget, skal du finde ud af
hvad de har ændret, og så opdatere din side.
3. Hvis www.besked.dk går ned, er din sms funktion nede, dette gør at du har
dobbelt nedetid (både din og deres nedetid) på din sms-funktion

MVH
Christian Bruhn Gufler

Fra : Dennis T.

Dato : 10-06-01 12:20

Christian Bruhn Gufler wrote on Sunday 10 June 2001 13:01 in
<XrIU6.2695$rs4.446212@news010.worldonline.dk>:
> Det kommer altså an på operatøren, www.besked.dk gør fuldstændig det
> samme som mit script, hvis operatøren er Mobilix har sms´erne

Nej - besked.dk har en speciel sms server (kan ikke lige huske
betegenelsen) og er ikke afhængig af de andre udbyders
mail2sms-gateways. Den har heller ikke problemet med nummerportabilitet
som dit eget script vil lide af...

/Dennis

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 12-06-01 08:58

"Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betegenelsen) og er ikke afhængig af de andre udbyders
> mail2sms-gateways. Den har heller ikke problemet med nummerportabilitet

Hmm... Så koster det i så fald mobilix penge, HVER gang der sendes en sms
-hvordan har de løst problemet med nummerportabilitet ?
-Hvordan 'speciel' - hvad gør deres server speciel ?

MVH
CBG

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-01 19:10

> Hmm... Så koster det i så fald mobilix penge, HVER gang der sendes en sms

Det koster ikke mobilix penge at sende sms, fordi det ikke koster
operatørerne noget at sende sms'er.

Det er kun fordi markedet kan bære (dvs forbrugerne er villige til at
betale) 500 gange mere pr bit, der sendes som sms, fremfor tale.

> -hvordan har de løst problemet med nummerportabilitet ?

Centralen skal formodenlig slå op i en database for at se, hvor der skal
routes hen. Det er det samme om det er tale eller sms.

Leif

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-06-01 19:36

On Tue, 12 Jun 2001 20:09:37 +0200, "Leif Neland" <leifn@neland.dk>
wrote:

>Det koster ikke mobilix penge at sende sms, fordi det ikke koster
>operatørerne noget at sende sms'er.

.... og webserver-drift plus implementation af en http-til-smsc-klient
er jo også gratis

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Kent Friis

Dato : 12-06-01 20:39

Den Tue, 12 Jun 2001 20:35:47 +0200 skrev Peter Brodersen:

>... og webserver-drift plus implementation af en http-til-smsc-klient
>er jo også gratis

Nøjagtig lige så gratis som de andre udbyderes sms-til-mail.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Dennis T.

Dato : 09-06-01 00:01

Christian Bruhn Gufler wrote on Friday 08 June 2001 21:35 in
<ON9U6.928$rs4.63186@news010.worldonline.dk>:
> [...]
> nummer@note.sonofon.dk) Jeg har lavet et glimrende sms-script i PHP,
> der med lethed kan laves om til den ønskede funktion

Du kan ikke bruge nummer / operatør oplysninger til noget, da du efter
d. 1/7 ikke vil have nogen som helst ide om, hvilket nummer tilhører
hvilket selsskab.

/Dennis

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 12-06-01 09:03

> [...]
>
> Du kan ikke bruge nummer / operatør oplysninger til noget, da du efter
> d. 1/7 ikke vil have nogen som helst ide om, hvilket nummer tilhører

Nej - det er halvvejs rigtigt - Mht. nummerportabilitet ved man ikke
nødvendigtvis den rette operatør til et givent nummer(hvis abonnenten har
skiftet operatør), men dog stadig at nummerserien er tildelt en given
operatør, således vil man evt. videresende fra nummerserie-operatøren til
den aktuelle operatør (noget man tænker over i telebranchen).

MVH
Christian Gufler

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 09-06-01 13:47

"Christian Bruhn Gufler" <cbg@mfd.dk> wrote:

> Lav et script der finder hvilken operatør der er på nummeret, send så mailen
> videre til denne operatør sms-server (f.eks. nummer@note.sonofon.dk)

Der skal bare sendes sms'er til min egen mobiltelefon, så det er ikke
noget problem at finde ud af hvilken udbyder osv den har. Men
www.besked.dk er betragteligt hurtigere og mere stabil end TeleDKs
email->sms-gateway.

Fra : Michael Legart

Dato : 09-06-01 13:52

On Sat, 09 Jun 2001 14:46:55 +0200, Niels Teglsbo <niels@fabel.dk> wrote:

> Der skal bare sendes sms'er til min egen mobiltelefon, så det er ikke
> noget problem at finde ud af hvilken udbyder osv den har. Men
> [...]

Hvis procmail kan sende videre til et perlscript kan du meget
nemt lave noget der sender igennem besked.dk.

- Brug sniffit til at optage en session, hvor du med en browser
sender en besked.
- Efterlign denne session med LWP::UserAgent.

Jeg har desvaerre ikke lige tid til at uddybe, men det skulle
hurtigt kunne skrives... jeg har lavet noget lignende til et
sted, hvor man endda skal logge ind, bruge cookies og ting.