Resultat af benyttet formular
Fra : Amar

Dato : 28-10-05 14:00

Hej alle.

Jeg har på min side lavet en formular hvor brugere af siden kan komme med
ris og ros.

Resultates skulle så gemmes i en fil der ligger i "_private" mappen.

Filen ligger der, men der kommer ingen resultater i den når man benytter
formularen.

Ved nogen her hvad problemet kan være.?

Venlig hilsen Henrik

Fra : Amar

Dato : 28-10-05 14:12

Kom i tanke om at der nok var brug for mere info...

Har benyttet FP03.

Når man klikker på send kommer den samme formular frem igen, med tomme
felter. Jeg har tjekket at knappen "send" ikke er en "nulstil-knap".
Jeg har også i indstillingerne bedt FP om at omdirigere til en bekræftelses
side når man klikker send. Men det virker ikke

Mit webhotel er hos www.tablix.net, men det ser ud til at de har aktiveret
FP-extentions.

/Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 29-10-05 15:29

URL?

Fra : Amar

Dato : 29-10-05 16:40

> URL?

Troede det var uden betydning... Men siden er www.waarst.dk
Har lagt et midlertidigt skema på www.waarst.dk/skema.htm
Har også lagt den som zip på www.waarst.dk/skema.zip

Kunne være lækkert hvis problemet kunne løses...

På forhånd tak.

/Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-10-05 02:04

Du har ikke givet filen en *.asp endelse sådan som du blev bedt om da
du lavede den.

Fra : Amar

Dato : 30-10-05 20:17

> Du har ikke givet filen en *.asp endelse sådan som du blev bedt om da
> du lavede den.

Hej Jens...

Måske er jeg lidt sløv i betrækket. Men hvilken fil.?

Skal jeg lave spørgeskemaet og derefter omdøbe det... Eller er det
resultatfilen der skal omdøbes.?

Jeg har prøvet at køre guiden "formular" igen, men jeg blir ikke bedt om at
omdøbe nogen filer.!

I øvrigt, lækkert at du gider hjælpe en novice som mig

/Henrik

Fra : Amar

Dato : 30-10-05 20:40

Lige en ting...

Jeg kan se at jeg i den fil jeg har henvist til ved en fejl (under
"egenskaber for formular") har valgt "Send til database"... Det er en fejl
og det har jeg rettet nu.

I stedet har jeg valgt at markere "send til", og skrevet filnavnet
result.htm, og skrevet min mailadresse i E-mail-adresse feltet, så jeg nu
skulle have både resultatet i filen result.htm, og modtage en mail med
resultaterne.

Jeg har også under "egenskaber for formular" klikket på "indstillinger" og
valgt at benytte en bekræftelses side...

Men når jeg benytter formularen og klikker "send" virker det som om den
blot nulstiller alle felterne, og på den side der burde indeholde
resultatet står der blot "Resultater indsat her" når jeg åbner den i FP.

Håber det gør det nemmere at hjælpe...

På forhånd tak
/Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-10-05 21:34

Det er nu lykkedes dig at oprette to forme på siden. Jeg vil anbefale
dig at begynde forfra så du kan få ryddet op.

Fra : Amar

Dato : 30-10-05 22:30

> Det er nu lykkedes dig at oprette to forme på siden. Jeg vil anbefale
> dig at begynde forfra så du kan få ryddet op.

Hej igen...

Det har jeg nu gjort. Slettet det hele og lavet en ny... en simpel test.
Den gør præcis det samme.

http://www.waarst.dk/skema.htm

Hvad er det jeg evt skal omdøbe.?

/Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 31-10-05 21:53

Hvorfor har du ændret action attributten til at pege på siden selv?
Det vil kun virke hvis siden indeholder Serverside script til at
håndtere Formen.

I stedet for at se sådan her ud:
<FORM METHOD="POST" action="skema.htm"
webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
<!--WEBBOT BOT=SaveResults

Skal det se sådan her ud:
<FORM METHOD="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--WEBBOT BOT=SaveResults

Fra : Amar

Dato : 01-11-05 11:41

> Hvorfor har du ændret action attributten til at pege på siden selv?
> Det vil kun virke hvis siden indeholder Serverside script til at
> håndtere Formen.

Jeg har ikke ændret action attributten. Når jeg kigger på koden i FP ser
den rigtig ud, men når jeg kigger på kildekoden via Explorer kan jeg godt
se der står som du skriver...

Det virker altså underligt. Kan det være min hotel-udbyders opsætning.?

/Amar