Vandmærke?
Fra : B.Frost

Dato : 19-10-05 21:58

Kan man indsætte et billed som vandmærke, men det skal ikke "klinkes" kun
stå som et, i den org. størrelse og centeres midt på siden?

Kan kun få FP til at klinke det!

Mange Tak.

BF

Bruger FP 2003.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-10-05 22:20

B.Frost skrev:

>Kan man indsætte et billed som vandmærke, men det skal ikke "klinkes" kun
>stå som et, i den org. størrelse og centeres midt på siden?

Du mener vel et baggrundsbillede og mulighed for at vælge
vandmærke skulle da gerne være tilstede, når du vælger at
indsætte det.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-10-05 10:44

B.Frost skrev:

> Kan man indsætte et billed som vandmærke, men det skal ikke "klinkes" kun
> stå som et, i den org. størrelse og centeres midt på siden?
>
> Kan kun få FP til at klinke det!

Undskyld, men hvad vil det sige at klinke et billede?

--
Jørgen Grandt
De tredjebedste websider er www.grandts.dk - nu med farver!

Fra : B.Frost

Dato : 20-10-05 11:31

Det er dette jeg gerne vil opnå: Det skal dog ikke være "sløret" men stå
skarpt!

http://www.aarhuskommune.dk/portal/organisation/2._afd_teknik_miljoe_anlaeg/brand

Men jeg kan kun indsætte et billede som bliver fordelt over hele siden:

http://www.bfrost.dk/TEST.jpg

BF

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-10-05 12:50

B.Frost skrev bl.a.:

> Det er dette jeg gerne vil opnå: Det skal dog ikke være "sløret" men stå
> skarpt!
>
> http://www.aarhuskommune.dk/portal/organisation/2._afd_teknik_miljoe_anlaeg/brand

Er "vandmærket" ikke skarpt? Det er vel bare et almindeligt jpg-billede
som i et simpelt billedbehandlingsprogram er lysnet så meget at det kan
bruges som centreret baggrund, således at man kan skrive tekst ovenpå -
eller (som i eksemplet) blot er indsat som et normalt billede midt i rammen.
Jeg tror ikke det er et ægte vandmærke du henviser til; prøv at markere
siden. Måske tager jeg fejl.

Fra : B.Frost

Dato : 20-10-05 13:33

Nej, det er ikke et rigtigt vandmærke...

Men det jeg vil opnå, er at billedet låser (går i et med siden) så man kan
arbejde oven på det!

BF

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-10-05 14:44

B.Frost skrev blandt andet:

> Nej, det er ikke et rigtigt vandmærke...
>
> Men det jeg vil opnå, er at billedet låser (går i et med siden) så man kan
> arbejde oven på det!

Men så skal du sætte det ind som et baggrundsbillede på siden - som jeg
fx har gjort det her: http://www.grandts.dk/abeforsider.htm - eller som
baggrund i en tabel eller celle. Spørg igen, hvis du stadig er i tvivl.