Avance lydkort installation problemer
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 08-06-01 13:26

Hej

Defragmenterede i går min pc. Den var vedat blive lidt beskidt og træt.

Og nu kan jeg ikke installere mit lydkort igen (Avance ALS100).
Det skulle være PnP, og det installerer da også sig selv, men under system
kan jeg se at OPL2 (eller 3?) driveren ikke fungerer.
Hver eneste gang jeg booter, spørger Win95 om den skal færdiggøre
installationen af "Wave ... for voice modem". Det mener jeg jo ikke, for det
er jo et lydkort. Så den dropper jeg.
Jeg har også forsøgt at installere andre drivere, men hver gang jeg booter,
installerer den sig selv (med fejl).

Er der nogen der har en ide? Er det noget med noget IRQ, eller hvad?
Jeg har prøvet at downloade nye drivere, men alle links dur ikke.

Samtidig kan "ALS rack" (lille medfølgende program til afspilning og optage)
ikke installeres korrekt. Det vil, installationen er OK, men når programmet
køres, kan den ikke finde en eller anden mixer, og lukker ned igen.

Jeg ved det er et skod lydkort, men kan det da for f. ikke bare virke?

Hjælp
Kåre

Fra : Cmagic

Dato : 09-06-01 21:54

Kåre Kjeldsen
> [...]
> Hver eneste gang jeg booter, spørger Win95 om den skal færdiggøre
> installationen af "Wave ... for voice modem". Det mener jeg jo ikke, for

Har du prøvet at lade den køre færdig en enkelt gang - jeg har oplevet
problemer med at mit ALS100+ kort havde konflikt med mit modem.

> Jeg ved det er et skod lydkort, men kan det da for f. ikke bare virke?

Mit lydkort fungerede, omend ikke perfekt - men det kunne da afspille mp3

Til sidst blev jeg så træt af det, at jeg købte et Terratec 512i Digital.
Det VIRKER bare. Et kanont lækkert lydkort (og lyden er mange gange bedre en
ALS . Men skulle jeg vælge om ville jeg nok have valgt DMX1024 i stedet.

Hilsen Cmagic