AGP VDDQ fejl på Asus P4S533
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-10-05 08:25

Hej

Jeg har et lille problem. Efter at have smidt et Asus V9999GT (GF6800GT)
grafikkort i min maskine oplever jeg grafikfejl.

Det eneste der afviger fra det det skal være er min AGP VDDQ, altså
strømmen til AGP porten. Den kører med x4 og skal derfor levere 1,5v,
men den leverer kun 1,3v. Ifølge diverse overclocking sites, så
anbefaler de at hæve strømstyrken hvis der skal overclockes, da det
ellers bliver ustabilt. Netop de symptomer de oplever ved at overclocke
oplever jeg ved at køre standard. Selvom jeg sætter mit bundkort til AGP
x2, så kører den stadig videre med 1,3v og ikke med 3,3v som den burde.

Så to ting.

1) Er der nogen forslag til hvordan man hæver styrken?

2) Er der nogen der har samme bundkort og et Asus grafikkort som lige
kan aflæse styrken via SmartDoctor for mig?

Jeg synes det var lidt voldsomt at skifte bundkort blot pga 0,2 volt.

Fra : claus b. p.

Dato : 31-10-05 01:29

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har et lille problem. Efter at have smidt et Asus V9999GT (GF6800GT)
> grafikkort i min maskine oplever jeg grafikfejl.

Kørte du tilfældigvis også med et GeForce kort før? I så fald afinstaller
alt software og drivere til grafikkortet, og installer nyeste downloaded fra
GF.
Spændingen til AGP porten kan måske ændres fra BIOS setup. Nogle MB kan, de
fleste kan ikke.
Er der et ekstra strømstik der skal sættes i grafikkortet, skal det
naturligvis også være monteret.

/Claus

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-10-05 07:34

Hej

claus b. p. wrote:
> Kørte du tilfældigvis også med et GeForce kort før? I så fald afinstaller
> alt software og drivere til grafikkortet, og installer nyeste downloaded fra
> GF.

Ja, et MX440, også fra Asus. Jeg har ikke haft driverne afinstalleret,
men det vil jeg lige prøve. Selvom jeg nu efterhånden tror på, at
problemet ligger i bundkortet.

> Spændingen til AGP porten kan måske ændres fra BIOS setup. Nogle MB kan, de
> fleste kan ikke.

Ikke på mit, men der er så meget det ikke kan. Det var et af de
første til at understøtte PC2700 ram. Til gengæld har det ikke HT,
AGPx8, USB2, SATA, LAN og understøtter max 1Gb ram.

> Er der et ekstra strømstik der skal sættes i grafikkortet, skal det
> naturligvis også være monteret.

Jeps og det er også gjort. Både bundkort og grafikkort skal have ekstra
strøm og de har hver deres ledning fra strømforsyningen, så de ikke
deler med andre enheder. Jeg har også prøvet at bytte rundt på dem uden
resultat.