Dødt bundkort - sandsynligvis
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 15:11

Hej

Jeg har en pc som efterhånden har drillet mig et stykke tid nu uden at kunne
finde fejlen. Sagen er den nu ved hver start kommer med tre lange beep, en
pause og så forfra igen osv. Som efter de leds bundkortet er udstyret med
betyder ramfejl. Har testet ram og strømforsyning og haft frakoblet alt
andet end det der er nødvendigt for en start. Gav ingen ændringer.

Bundkortet er et MSI KT3 UlTRA ARU

Slukker jeg maskinen på afbryderen på PSU'en og tænder den igen resulterer
det i systemet er helt dødt i nogle minutter derefter. Ingen reaktion
overhovedet. Efter 2-3 min kan pcen så starte helt normalt (lykkes dog ikke
første gang hver gang)

Fejlen viste sig ca. en gang om ugen til en start, men nu er det ved hver
eneste boot. Har været ved at studere bundkortet nærmere og har fundet nogle
kondensatorer (tror jeg de hedder), der ser lidt mærkelige ud, da de buler
ud i toppen..

Her er en af dem. Nederst i billedet.
http://csnet.dk/bundkort.jpg (1,3 mb)

Den der er placeret ved ramsoklerne, og har fundet en mere lige ved siden af
ATX-stikket.

Er det årsagen til mine mystiske problemer?

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-10-05 23:34

CS wrote:
> [...]
> hedder), der ser lidt mærkelige ud, da de buler ud i toppen..
> http://csnet.dk/bundkort.jpg (1,3 mb)
>
> Er det årsagen til mine mystiske problemer?

Ja, det mener jeg bestemt.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : kenzo

Dato : 30-10-05 00:38

Dit bundkort er færdig som popsanger .... køb et nyt

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 17:47

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> Dit bundkort er færdig som popsanger .... køb et nyt

Tak til jer begge. Var samme konklusion jeg selv var kommet frem til. Så jeg
har nok et bundkort billigt til salg

Fra : Robert Larsen

Dato : 31-10-05 11:29

> har nok et bundkort billigt til salg

Hvad vil du have for den, hvis den skal "sælges" - Sendt med posten.

Vh
Robert