hvordan afmonterer man boxkøleren til amd6~
Fra : michael bs

Dato : 26-10-05 15:55

Er der noget man skal tage hensyn eller være specielt varsom med når man
afmonterer køleren, der følger med (amd x2 4400)?
(færdigkøbt PC hvor jeg vil udskifte cpu blæseren)
Det er meget svært at se hvordan den er fastspændt og jeg er utroligt bange
for at volde den og ødelægge noget.
Der sidder nogle klips, en på hver side (2 sider), som det er nemt nok at
løsne vha en låsemekanisme, men køleren sidder stadig urokkeligt fast. Jeg
kan jo ikke bare flå den af. Så står jeg i hvert fald med halvdelen af
bundkortet i hånden. Hvad mangler jeg at gøre?

mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 26-10-05 17:06

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:435f98a9$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> kan jo ikke bare flå den af. Så står jeg i hvert fald med halvdelen af
> bundkortet i hånden. Hvad mangler jeg at gøre?

Kan det passe, at det er kølepastaen, der "limer" den fast? At man bare skal
rokke med den indtil den slipper?
Den føles så fast, som var den skruet fast nu.

mvh Michael

Fra : Nybro

Dato : 26-10-05 17:23

Man skal altid være varesom og tage hensyn til statisk elektresitet (en
finger på radiatoren inden du stikker den ned til CPU).

> Kan det passe, at det er kølepastaen, der "limer" den fast? At man bare
> skal rokke med den indtil den slipper?

Det kan godt passe at det er derfor at den sidder fast. Du skal gøre som du
selv skriver. på et eller andet tidspunkt slipper den nok ;)

/Nybro

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-10-05 18:27

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:435f98a9$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> kan jo ikke bare flå den af. Så står jeg i hvert fald med halvdelen af
> bundkortet i hånden. Hvad mangler jeg at gøre?

Varm den op først, så kan du få den af uden vold.

Husk at du ikke skal brække den af med trække den sidelæns af.

Br,
Morten

Fra : Jens G

Dato : 26-10-05 20:06

On Wed, 26 Oct 2005 19:27:26 +0200, "Morten Klostergaard"
<News@tera.dk.invalid> wrote:

>Husk at du ikke skal brække den af med trække den sidelæns af.

Jeg tror ikke man kan trække sidelæns på en Athlon 64 køler. Så vidt
jeg husker er der kant hele vejen rundt om den.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-10-05 20:07

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> wrote in message

> Jeg tror ikke man kan trække sidelæns på en Athlon 64 køler. Så vidt
> jeg husker er der kant hele vejen rundt om den.

Ikke på min X2 3800+

Br,
Morten