Har opgivet dvalemode..Hjælp søges
Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 23-10-05 08:27

Så har jeg opgivet efter at have genstartet mindst 15 gange her
til aften "ja jeg ved det er nørdet at bruge en lørdag aften på "
nå men efter 15 gange ca i et forsøg på at få mit dvalemode til at
virke på dette bundkort
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=527
er det IKKE lykket ( jeg har prøvet at sætte den til at vække på
usb, keybord,mus og intet virker, jeg ville bare så gerne have at den
vågnede op når jeg lige trykkede på en knap på mit tastatur "det har
vel ingen betydning at det er bluetooth vel ?"

er der noget i windows der skal slås til ?

dette er min computer som ikke vil vågne op håber nogen kan hjælpe

Windows xp sp2
Cpu : P4 Preschot 3.0 (3.3)
Ram : 2 GB PC3200 (400mhz) Kingston value dual(2.5-3-3-8)
Grafikkort : Geforce 6800 GT (Asus 128mb ram)
Bundkort/chipset : MSI PT880/Via880
Harddisk : Seagate 7200. 8mb 250GB
Lydkort : Creative Soundblaster Audigy

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-10-05 09:17

Glem det, der er ikke strøm på Bluetooth'en når PC'en er slukket.

Br,
Mortne

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 23-10-05 11:26

On Sun, 23 Oct 2005 10:16:53 +0200, "Morten Klostergaard"
<News@tera.dk.invalid> wrote:

>Glem det, der er ikke strøm på Bluetooth'en når PC'en er slukket.
>
>Br,
>Mortne

jo det er der, der er et strømstik der sidder sammen med usbstikket
som går op til opladeren. Jeg kan se at den blinker når jeg trykker på
en tastaturtast imens computeren er slukket. Så må der da være strøm
på ikke ?

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-10-05 12:05

"Ninja Ninjasen" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> som går op til opladeren. Jeg kan se at den blinker når jeg trykker på
> en tastaturtast imens computeren er slukket. Så må der da være strøm

Hvilken bluetooth adaptor bruger du? Hvordan er den koblet til?

Br;
Morten

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 23-10-05 15:14

On Sun, 23 Oct 2005 13:05:16 +0200, "Morten Klostergaard"
<News@tera.dk.invalid> wrote:

>"Ninja Ninjasen" <nobody@home.com> wrote in message

>Hvilken bluetooth adaptor bruger du? Hvordan er den koblet til?
>
>Br;
>Morten

det er et Logitech Dinovo, der sidder både et stik i usb "som der også
er strøm til konstant til opladeren, men så er der også et stik op i
det blå stik til tastaturet går jeg ud fra

Fra : MN

Dato : 23-10-05 09:59

> [...]
>
> er der noget i windows der skal slås til ?
>
> dette er min computer som ikke vil vågne op håber nogen kan hjælpe

Det du søger er standby og ikke dvale.
Ved dvale slukker hele maskinen og ligger indholdet af ram på din hardisk.

Mogens

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 23-10-05 11:27

On Sun, 23 Oct 2005 10:58:42 +0200, "MN"
<willemoesgadeFJERNES@gmail.com> wrote:

>"Ninja Ninjasen" <nobody@home.com> wrote in message

>Det du søger er standby og ikke dvale.
>Ved dvale slukker hele maskinen og ligger indholdet af ram på din hardisk.
>
>Mogens

det skal helst være en tilstand hvor blæserne ikke kører, gør de det
ved standby ? ved du hvordan man får det til at virke ?

Fra : MN

Dato : 23-10-05 11:49

> det skal helst være en tilstand hvor blæserne ikke kører, gør de det
> ved standby ? ved du hvordan man får det til at virke ?

OK.
Har du set manual side 3-18. Der skal kan du sætte dit keyboard til wake-up.

Mogens

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 23-10-05 15:24

On Sun, 23 Oct 2005 12:48:43 +0200, "MN"
> [...]

>OK.
>Har du set manual side 3-18. Der skal kan du sætte dit keyboard til wake-up.

ja det har jeg også gjordt, men intet virker "suk"

Fra : Jens U. K.

Dato : 27-10-05 20:53

"Ninja Ninjasen" <nobody@home.com> wrote in message
[...]
> vågnede op når jeg lige trykkede på en knap på mit tastatur "det har
> vel ingen betydning at det er bluetooth vel ?"

Det tror jeg det har...
Jeg har tidligere haft et trådløst tastatur og mussæt fra Logitech (ikke
Bluetooth), og her kunne det godt starte computeren op via et tryk på
mellemrumstasten (eller hvad jeg nu havde sat det til i bois).
Nu har jeg fået mig et Logitech DiNovo media desktop (eller hvad det nu lige
hedder) -sæt. og det er med Bluetooth. Jeg har ikke prøvet hårdt på at få
det til at virke - men umiddelbart kan det ikke som det gamle... jeg går ud
fra at det er pga. Bluetoothen.Det er bare en lille stick der sidder i
usb-porten på computeren. Selve opladeren til musen er der bare et
strømkabel til. På den gamle var opladeren også sender/modtager... det kan
meget vel være at det er ligeledes på dit udstyr - at strømmen kun er til
opladeren mens at selve Bluetoothdelen kun fungerer når computeren er
tændt?!

Jeg vil slet ikke udelukke at det kan virke, jeg synes bare det lugter af at
Bluetooth-tingen kan være problemet.

/Jens Ulrik