hvilken passiv køleprofil til VIA M10000
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 20-10-05 16:21

Hej,
jeg har et Via EPIA M10000 bundkort - med aktiv cpukøler.
Jeg overvejer et skift til en passiv køleprofil. Zalman eller lign.

Er der nogen der kan anbefale en sådan ?

mvh
Upi

Fra : Steen Suder

Dato : 21-10-05 17:18

u.m.s [3460] wrote:

> Hej,
> jeg har et Via EPIA M10000 bundkort - med aktiv cpukøler.
> Jeg overvejer et skift til en passiv køleprofil. Zalman eller lign.
>
> Er der nogen der kan anbefale en sådan ?

På nettet er der eksempler på at man bruger en Zalman NB47J-køler til
sådan et board.

HTPC?

--
Steen Suder

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 21-10-05 22:05

> På nettet er der eksempler på at man bruger en Zalman NB47J-køler til
> sådan et board.

Ok det vil jeg kigge efter.

> HTPC?

næh egentlig bare til serverbrug, men skal stå tændt 24/7
Og der bliver temmeligt varmt inde i det lille kabinet jeg har lavet... Men
det er mest hd som genererer varme og til dels chipset og cpu (som er aktivt
kølet)
Jeg overvejer lidt en stor blæser (140mm) som stort set kan blæse hen over
hele boardet :D og så smække NB47J køleren på samtidig... Jeg tror ikke helt
på at det kan gøres uden aktiv blæser, da der bliver ret varmt i kabinettet
som iøvrig er en moddet vinkasse :D

Fra : JK

Dato : 23-10-05 10:01

On Fri, 21 Oct 2005 18:18:23 +0200, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>På nettet er der eksempler på at man bruger en Zalman NB47J-køler til
>sådan et board.
>
>HTPC?

Jeg har bygget en htpc ud af det bundkort.

Mit TV har vga indgang, skærmen er med 1366x768 pixels. Jeg skal
derfor ikke bruge TV-out.

Via Epia forbavser ved at have skærm opløsning sat i bios, og der er
ikke 1366x768, men kun 1280x768.

Jeg har skrevet til Via-M og bedt dem om at tilføje dette i næste
bios.

Ellers kører det meget godt med windows xp. Jeg har forsøgt at snyde
windows til 1366x768 via indstillinger i registry. Men det bliver
resat til 1280x768 og hermed overruled.

Sådan en NB47-J kender jeg godt, og jeg tror ikke rigtigt på det, -
med mindre der laves gennemtræk i dit kabinet. NB47-J har de rigtige
termineringer, men er ikke ret meget større end cpu-køleren, hvis man
piller blæseren af.

mvh

John