Asus K8N bios problem!
Fra : Kasper

Dato : 16-10-05 14:02

Jeg har netop samlet en computer med Asus K8N bundkort samt Semptron
2600+ 64-bit CPU.

Bundkortet kom med bios 1006 installeret, som ifgl. Asus hjemmeside
ikke undersøtter min cpu. Af den grund hentede jeg den nyeste bios fra
Asus.com (version 1009) og lagde den ind vha. EZ flash (ALT+F2).

Alt så fint ud så jeg genstartede efter en besked ala "Flash
completed". Nu får jeg dog ikke noget billede på skærmen og jeg sidder
totalt fast (ingen POST eller bip-lyde). Har forsøgt adskillige reset
af CMOS, men uden held.

Håber meget nogen kan hjælpe!

Fra : Beeblebrox

Dato : 16-10-05 15:20

Kasper wrote:
> Håber meget nogen kan hjælpe!

Du har crash-free bios svjh.

Læs i manualen hvad proceduren er - tror blot det er noget med jumperen
cmsclr eller hvad den nu hedder, men læs det specifikt først.

Vh,
Claus

--
Diskussionen af OTD'en til oprettelse af HTPC nyhedsgruppe er i gang:
<http://groups.google.dk/group/dk.admin/browse_thread/thread/2f93a45629bb5b14/b271f515d8f59602>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-05 20:33

"Kasper" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> completed". Nu får jeg dog ikke noget billede på skærmen og jeg sidder
> totalt fast (ingen POST eller bip-lyde). Har forsøgt adskillige reset

Jeg kan ikke lige komme ind hos asus, men hvis du er heldig, kan du boote på
din support cd og så kan du lave en recovery af bios fra cd.en. Det har asus
lavet på mange af deres nye bundkort - måske alle.

Kurt

Fra : Allan Ploug

Dato : 18-10-05 13:11

> [...]
> completed". Nu får jeg dog ikke noget billede på skærmen og jeg sidder
> totalt fast (ingen POST eller bip-lyde). Har forsøgt adskillige reset

Jeg prøvede det samme med tilsvarende processor, dog med et
K8N4-e-bundkort. Jeg havde flashet med 1003 som nu slet ikke findes på
ASUS' hjemmeside - kun indtil 1002..hm..

Nå, men jeg fik aldrig crashfree BIOS til at boote på CD eller floppy,
og endte med at pille BIOS-chippen ud og flashe den om i en
EPROM-programmer.

/Ploug

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 18-10-05 17:38

"Allan Ploug" <aploug@stofanet.fjernmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endte med at pille BIOS-chippen ud og flashe den om i en EPROM-programmer.

Jeg har fået det til at virke fra diskette på min A8V Deluxe men det
kræver altså nogle forsøg da man skal være meget heldig for lige
at ramme det rigtige tidspunkt.
Havde også en død maskine pga. BIOS ikke genkendte CPU.

Fra : Kasper

Dato : 18-10-05 20:43

On Tue, 18 Oct 2005 18:38:25 +0200, "Hans M. Pedersen"
<hmp45@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at ramme det rigtige tidspunkt.
>Havde også en død maskine pga. BIOS ikke genkendte CPU.

Jeg må have været heldig... Lod computeren stå natten over og tændte
den næste morgen efter at have rykket til i diverse kabler og VUPTI,
så startede den - sågar med den nye bios?!

Siden har der ikke været problemer, men overvejer stadig at bytte
kortet bare for at være på den sikre side.

Mvh.

Kasper