Ekstra dual channel ram
Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-10-05 21:20

Jeg har tænkt mig at købe noget ekstra ram til computer, men jeg er i
tvivl om man kan bruge to forskellige størrelser parvist, og stadig
køre dual channel, eller om alle fire ramblokke skal være ens for at
det virker.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 16-10-05 12:26

> [...]
> tvivl om man kan bruge to forskellige størrelser parvist, og stadig
> køre dual channel, eller om alle fire ramblokke skal være ens for at

ram mondulerne skal altid være ens, alle AMD processer til sokket A og 754
kan kun udnytte dual funktionen med ca 5%. Fordi kun MB understøtter det
ikke processeren.
Derimod understøtter AMD sokket 939 dual fuldt ud. Venligst Glenn