Kordensator/ elektrolytter
Fra : Lars & Jane

Dato : 09-10-05 00:39

Mangler 3 stk Ost 3300µF 6,3V kordensatorer som er bulet ud på mit ecs k7s6a
mb.
Er der nogle der kan hjælpe, evt fra et dødt board ?
Nogen der med succes har prøvet at udskifte det før ?
Mvh. Lars...

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 10-10-05 05:19

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> k7s6a mb.
> Er der nogle der kan hjælpe, evt fra et dødt board ?
> Nogen der med succes har prøvet at udskifte det før ?

Har skiftet kondensatorer på flere boards - min erfaring
er at størrelsen ikke er kritisk - jeg vil tro du kan nøjes
med 2200µF/16V. Den er lettere at skaffe.
Men vær omhyggelig med lodningen - det er flerlagsprint.
Har en enkelt gang måttet købe kondensatorerne hos:
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp
For mere info kig evt. på:
http://www.badcaps.net/

Fra : Lars & Jane

Dato : 11-10-05 14:57

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
>OK, men hvis det ikke er alfa omega, med volt, kan jeg så ikke bare
>afmontere et der " Ligner fra et andet mb ?
Lars...

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 12-10-05 05:46

> "Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lars...
Jo - men husk Volt tallet på de "nye" lytter skal være lig med eller
større end de defekte.