a8n-e stadig power på USB efter power-down
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 16:45

Det er irriterende, at man ikke kan slukke helt for USB-strømmen på dette
bundkort.

Er der nogen der har nogen fornemmelse af, om det er noget Asus kan rette i
en ny BIOS, eller er det bare noget jeg skal lære at leve med ?

Mit problem består i, at jeg har en usb-el-sparreskinne der trækker min
skærm, printer, højttalere, scanner... Dette skal jeg nu til at slukke
manuelt, hvis jeg vil spare lidt på el-regningen

Hilsen Palle

Fra : Hans

Dato : 07-10-05 16:54

Palle Johansen wrote:
> [...]
> min skærm, printer, højttalere, scanner... Dette skal jeg nu til at
> slukke manuelt, hvis jeg vil spare lidt på el-regningen

Asus kan hverken gøre fra eller til - Problemet ligger i nForce chippen, så
den eneste mulighed er at slukke fælles på stikkontakten.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 17:04

> Asus kan hverken gøre fra eller til - Problemet ligger i nForce chippen,
> så
> den eneste mulighed er at slukke fælles på stikkontakten.

irriterende, men interessant viden. Har du evt. et link til noget mere
læsning om dette ?

Hilsen Palle

Fra : Lars K.

Dato : 07-10-05 20:28

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærm, printer, højttalere, scanner... Dette skal jeg nu til at slukke
> manuelt, hvis jeg vil spare lidt på el-regningen

du ka sætte et pci-usb kort i, det har jeg gjort i samme bundkort, og det
virker, du kan evt. købe et her http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp
det koster 45 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 21:23

> du ka sætte et pci-usb kort i, det har jeg gjort i samme bundkort, og det
> virker, du kan evt. købe et her
> http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp det koster 45 kr.

Nå ja, - det lyder som en god idé - mon ikke også det løser mit problem.
Jeg har da i hvert tilfælde usb-huller nok, så.

Fra : claus b. p.

Dato : 12-10-05 22:50

"Palle Johansen" <invalid> wrote in message
> [...]
> skærm, printer, højttalere, scanner... Dette skal jeg nu til at slukke
> manuelt, hvis jeg vil spare lidt på el-regningen

Asus A8V har jumpere til at vælge om USB forsynes fra fast forsyning eller
fra "on" forsyning.

Hvis du vil spare strøm bør du nu alligevel slukke for stikkontakten, for en
slukket pc trækker en del strøm. Der er nemlig standby spænding på flere
dele, bla. - som du har bemærket - USB porten.

/Claus