For lille PSU ???
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 06-10-05 20:41

Hvilke symptomer vil et system med en for lille PSU være bærer af ???

Har et system der ikke starter hver gang... Ingen reaktion simpelthen, men
så pludselig er den der... OG hvis jeg så slukker, fordi jeg lige,skal pille
ved nogen kabler eller en jumper, så tænder den ikke gerne igen... Men så
pludselig er den der ???

Er det noget med en PSU der er for lille ???

Har en chill 350watt på et Nforce 3 board med Venice 3200+
3 IDE harddiske, en brænder et lydkort og et Geforce ti 4200
et par kabinet blæsere...

Under mig...

Fra : Brian Lund

Dato : 12-10-05 12:20

> [...]
>
> Har en chill 350watt på et Nforce 3 board med Venice 3200+
> 3 IDE harddiske, en brænder et lydkort og et Geforce ti 4200

(En god) 300W burde endda være nok til dét config!
Det lyder mere som en defekt PSU, defekt bundkort eller en løs forbindelse
et eller andet sted!
Kontroller dit kabel fra din powerknap!

Brian

Fra : claus b. p.

Dato : 12-10-05 23:00

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]

> (En god) 300W burde endda være nok til dét config!
> Det lyder mere som en defekt PSU, defekt bundkort eller en løs forbindelse

Det afhænger nu noget af hvordan de 300W er fordelt. Ofte er der ikke nok
+12V, men masser af +3,3V. Nu er det jo sådan, at mange bundkort bruger 12V
til at konvertere til de ca. 1,5V som processoren bruger. Så, - med en lidt
træt strømforsyning kan man sagtens opleve de symptomer du beskriver.
Hvordan opfører den sig hvis du piller nogle af de andre forbrugere af?
(diske, CD/DVD)
Hvis det letter opstarten, så kig efter en ny strømforsyning.

/Claus