Mikrofonstøj på onboard lydkort ??
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 06-10-05 18:40

Hej gruppe

Der er opstået et underligt problem med mit onboard lydkort, idet at
mikrofonindgangen er begyndt at støje helt gudsjammerligt. Det er ret
tydeligt at HD'en står for en stor del af støjen, for jeg kan i mit
headset "høre" læse/skrivehovederne fare rundt (Når jeg tester ved at
bruge "soundrecorder")

Mig bekendt er det problemet ca. opstået i forbindelse med udskiftning
af CPU, men er ikke sikker da jeg ikke bruger mikrofonen på mit headset
hver dag, og jeg har opgraderet en del ting inden for det seneste 3 uger.

Mit spørgsmål går mest på om nogen har erfaring med den slags problemer,
og evt. løsning af disse... Har søgt på google, og prøvet nogle få
simple muligheder (såsom opdatere driver, slå "spread spectrum" til/fra
i BIOS, fjerne "unødige" pci-kort), men intet har hjulpet hidtil.

Jeg bruger primært minijack på fronten af maskinen, men har i et forsøg
på fejlfinding også testet minijacks bag på maskinen med samme resultat.

Efter min bedste overbevisning kan det ikke være en CPU alene der er
ansvarlig for denne støj... Eller ??!!.

Vh.

Torben.

Fra : Nicolaj C.

Dato : 06-10-05 23:54

"Torben Hedstrøm" <TorbenXXXX@XXXiXdunn.dk> wrote in message

> [...]
> fejlfinding også testet minijacks bag på maskinen med samme resultat.
>
> Efter min bedste overbevisning kan det ikke være en CPU alene der er

er du begyndt at bruge wifi/trådløst net ? det har jeg personligt en del
dårlige erfaringer med at påvirkning af audio.

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 07-10-05 20:56

Tak for tippet... Har netop for nyligt købt nyt acccesspoint til mit
wlan, og det kunne meget vel være det... Accesspointet har nemlig stået
lige oven på kabinettet .

Har nu flyttet det 40 cm. væk, og det lader til at hjælpe en anelse på
støjen... Men har ikke testet grundigt.

Hvis andre har ideer til bekæmpelse af problemet, modtages de stadig med
"kyshånd" .

Mvh.

Torben.