Althon 64 3200+
Fra : --= Butby2005 =--

Dato : 05-10-05 07:49

Hejsa..
Jeg vil opgradere min PC. Har en Pentium 4 2 Ghz med Asus bundkort.
Jeg har tænkt på Athlon 64 3200+ for den skal bruges til og spille på.

1. Hvilket bundkort er godt til den CPU.?

2. Kan det betale sig og finde et bundkort med Dual Ram eller understøtter
de fleste bundkort det..?

2. Mit grafikkort er med AGP Sokkel så skal jeg vel også have nyt grafikkort
med PCI-Express? Og hvilket kan i anbefale.? Gerne et billigt men som også
kan yde.

3. Skal jeg også have en ny strømforsyning..? Og hvilken for den må ikk
larme.

Håber ikk det var for meget..

På forhånd Tak..!!

--= Pomfrit =--

Fra : JK

Dato : 05-10-05 09:25

On Wed, 5 Oct 2005 08:49:16 +0200, "--= Butby2005 =--"
<mambam@privat.dk> wrote:

>Hejsa..
>Jeg vil opgradere min PC. Har en Pentium 4 2 Ghz med Asus bundkort.
>Jeg har tænkt på Athlon 64 3200+ for den skal bruges til og spille på.

Hvilken ram har dit P4 bundkort ?
Den kan ikke genbruges, tror jeg ikke. det er nok DDR pc2100 eller
endda sdram pc133.

> [...]
>med PCI-Express? Og hvilket kan i anbefale.? Gerne et billigt men som også

Nej, du behøver ikke at gå væk fra AGP. Jeg kan anbefale dette DFI
(som er et ekstremt overclocker kort):

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2198

>3. Skal jeg også have en ny strømforsyning..? Og hvilken for den må ikk
>larme.

Nej, det behøver du ikke. men du skal have en 20/24 adapter, da disse
bundkort er 24 poler i atx stik.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800449

En 3200+ med agp trækker ikke så meget.

mvh

John

Fra : --= Butby2005 =--

Dato : 05-10-05 09:37

Takker..

Ja.. Mine Ram på mit P4 bundkort er sdram 133.

Så jeg kan godt købe det bundkort og nøjes med mit grafikkort og få en god
ydelse ud af den..? med 1024 Mb DDR-ram

Fra : MN

Dato : 05-10-05 16:02

> [...]
>
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2198

> Nej, det behøver du ikke. men du skal have en 20/24 adapter, da disse

Hvad skal han dog med den?

Den skal slet ikke bruges til det du linker til.

Mogens

Fra : P. Rongsted

Dato : 05-10-05 13:40

<mambam@privat.dk> wrote:

>Hejsa..
>Jeg vil opgradere min PC. Har en Pentium 4 2 Ghz med Asus bundkort.
>Jeg har tænkt på Athlon 64 3200+ for den skal bruges til og spille på.
>

>1. Hvilket bundkort er godt til den CPU.?

Jeg er lige blevet anbefalet dette bundkort:

Jeg blev do anbefalet en 3500+ med venice core:

> [...]
>med PCI-Express? Og hvilket kan i anbefale.? Gerne et billigt men som også

Du kan genbruge dit agp kort.

>3. Skal jeg også have en ny strømforsyning..? Og hvilken for den må ikk
>larme.

Hvis din nuværende har 24 pol, er det ikke noget problem at bruge den
gamle. Ellers skal du have en adapter

Peter

Fra : MN

Dato : 05-10-05 16:05

"P. Rongsted" <null@rongsted.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du kan genbruge dit agp kort.

> Hvis din nuværende har 24 pol, er det ikke noget problem at bruge den

Nej han skal ikke.

1 x ATX Power connector (20pin) (klippet fra ASRock)

Mogens

Fra : claus b. p.

Dato : 13-10-05 08:28

"--= Butby2005 =--" <mambam@privat.dk> wrote in message
> [...]
grafikkort
> med PCI-Express? Og hvilket kan i anbefale.? Gerne et billigt men som også

Hvilket grafikkort har du nu? Hvis det er et godt kort, skal du vælge et
bundkort med AGP sokkel, men hvis det er et ældre - ikke DirectX-9
kompatibelt får du meget mere spilpower ud af at udskifte grafikkort end af
en hurtigere processor. Og skal du alligevel skifte grafikkort skal du
selvfølgelig vælge PCI-Express grafik- og bundkort. Godt nok vil AGP
standarden leve et stykke tid endnu, men udviklingen vil løbe fra den, så
næste gang du vil opgradere grafik, bliver det 99% sikkert PCI-Express.
Gode spillekort koster fra små 1000kr, men rimelige kort fås fra 700.
Superspillefreaks vil nok være uenig i at det er nok, men mine knægte får
lov at spille på 1,4GHz maskiner med Aopen Aeolus 6200 /256 MB som med en
tweak kan opgraderes fra 4 til 8 pixelpipelines, så det har en rimelig
ydelse for knap 700 kr i AGP versionen..

/Claus