ASUS A8N-SLI Premium, hvilket hardware ?
Fra : motherboard@ofir.dk

Dato : 05-10-05 02:02

Jeg vil bygge en fed PC og tror det bliver [sub], som indgår.

ASUS A8N-SLI Premium
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148050

Nogle har berettet om at man ikke kan boote på 1.generations SATA
drev. Skulle der være problemer med "Western Digital Raptor WD740GD"
på dette board ?
Og findes der en federe HD til pengene ? (hurtighed, støjsvag og
stabil er afgørende - ikke stor lagerkapacitet).

Hvilket øvrigt hardware kan anbefales:

1 GB RAM ?
(hvilket mærke og hastighed. skal være hurtige og kunne overclockes).

PCIe grafikkort ?
(skal ikke bruges til spil, men til grafisk arbejde og
billedbehandling)

CPU ?
(bedste pris/ydelse)

Kabinet med PSU ?
(støjsvag PSU, PCIe stik, SATA stik, mv til ovennævnte hardware)

Fra : Ole Lønborg

Dato : 05-10-05 06:10

motherboard@ofir.dk skrev:
> [...]
> Og findes der en federe HD til pengene ? (hurtighed, støjsvag og
> stabil er afgørende - ikke stor lagerkapacitet).
Har selv dette bundkort, men med to SATA-II diske, Samsung Spinpoint
SP2504C. Pænt hurtige og der er ingen problemer med boot.

> Hvilket øvrigt hardware kan anbefales:
>
> 1 GB RAM ?
> (hvilket mærke og hastighed. skal være hurtige og kunne overclockes).
Jeg valgte Corsair 2x1GB PC3200 TWINX2G3200PRO. De flyver altså derudaf
på 3-3-3-8-1 (hedder det vist).

> PCIe grafikkort ?
> (skal ikke bruges til spil, men til grafisk arbejde og
> billedbehandling)
Pas - mit skal også kunne spille, så det blev et 7800GTX-kort.

> CPU ?
> (bedste pris/ydelse)
Jeg er glad for min Athlon64 X2 4400+, men bedste prisforhold får du med
en 3800+ : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150476

> Kabinet med PSU ?
> (støjsvag PSU, PCIe stik, SATA stik, mv til ovennævnte hardware)
Antec-P180! Skønt kabinet.
Og så smider man en SeaSonic S12-500 strømforsyning i :
Den strømforsyning siger praktisk taget intet!

/Ole