a8n-e chipset driver ?
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 21:41

Jeg har netop erhvervet mig dette bundkort - men har store problemer med at
få det til at køre.
Jeg har monteret en athlon 3200+ 64bit og kører win xp pro dk. BIOS er
opgraderet til 1008.

Lige nu har jeg installeret de drivere der er med på den vedlagte cd-rom:

Audio driver version 4.57 (WHQL)
Audio utility version 4.50
Ethernet NRM driver version 4.66 (WHQL)
Network management tools version 4.66
SMBus driver version 4.45 (WHQL) with updated uninstaller files
Installer version 4.60
Win2K IDE 2.7 driver version 4.79 (WHQL)
WinXP IDE 2.7 driver version 4.79 (WHQL)

- disse drivere virker fint nok, men efter 2-3 dages brug får jeg pludselig
blå skærm, og må så køre en ghost tilbage igen.

Jeg har hentet driver 6.65 hos asus, men computeren vil ikke starte op med
disse. Jeg når til bruger-logon, hvorefter jeg får sort skærm!

Hvilken drivere bruger i ? Og hvad gør jeg evt. galt ?

hilsen Palle

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 00:01

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse. Jeg når til bruger-logon, hvorefter jeg får sort skærm!
>
> Hvilken drivere bruger i ? Og hvad gør jeg evt. galt ?

Jeg bruger dem her til mit Asus A8N-E
http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp32_amd_6.66.html

Fra : Hans

Dato : 05-10-05 01:07

Palle Johansen wrote:
> [...]
> op med disse. Jeg når til bruger-logon, hvorefter jeg får sort skærm!
>
> Hvilken drivere bruger i ? Og hvad gør jeg evt. galt ?

Det er IDE-SW driverne som er problemet, og som du allerede er blevet
foreslået er det en god idé at opdatere nVidia driverne til v. 6.66.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 14:04

> Det er IDE-SW driverne som er problemet, og som du allerede er blevet
> foreslået er det en god idé at opdatere nVidia driverne til v. 6.66.
>
> Hans

Det prøver jeg - foreløbigt tak !

Hilsen Palle