USB enheder
Fra : Rene Lauritsen

Dato : 29-09-05 16:27

Hej,

Jeg har et ECS L7S7A2 bundkort med 4 usb porte. Jeg har sat en usb hub i den
ene port og hubben er fyldt op med 4 enheder. Jeg har lige sat en ekstra
enhed til i et af bundkortets ledige usb porte, men det resulterer i at en
af portene i hubben ikke fungerer mere. Skulle jeg ikke kunne sætte en masse
enheder til, ja op til 128 uden problemer ? Jeg har kun sat 5 til, hvilket
resulterer i at det kun er de 4 som virker. Hvorfor mon det ?

På forhånd tak.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-10-05 11:27

Rene Lauritsen wrote:
> [...]
> enheder til, ja op til 128 uden problemer ? Jeg har kun sat 5 til, hvilket
> resulterer i at det kun er de 4 som virker. Hvorfor mon det ?

Er der strøm på din hub? Altså med egen strømforsyning. Det er desværre
et kendt fænomen at nogle producenter deler en port ud i to allerede
nede på bundkortet. Så de må deles om strømmen der kan trækkes.

> På forhånd tak.

/Bjarke

Fra : Rene Lauritsen

Dato : 02-10-05 16:43

> Er der strøm på din hub? Altså med egen strømforsyning. Det er desværre et
> kendt fænomen at nogle producenter deler en port ud i to allerede nede på
> bundkortet. Så de må deles om strømmen der kan trækkes.

Ja det er der. En af lamperne på hubben er slukket efter at jeg har sat en
usb printer på, dvs. der er printeren direkte i pc'ens usb og så en hub hvor
de 3 porte virker. Nu ville jeg så lige sætte den anden enhed som ikke
virker i hubben ned i pc'ens usb og så er der kun 2 lamper der lyser på
hubben selvom der sidder 3 enheder i hubben. Min pc kan åbenbart kun finde
ud af at køre 4 enheder. 'Hvordan løser jeg dette ???