A8V Deluxe, system failure due to CPU over~
Fra : Rune Klausen

Dato : 25-09-05 12:02

Jeg har lige købt et Asus A8V Deluxe, og en Athlon 64 3000+

da jeg kommer hjem og får sat det hele sammen, starter jeg maksine og får
den her fejl lyd: System failure due to CPU overclocking

jeg har læst rundt om på nettet at det muligvis kan være pga. bios
versionen, min er 1010.

Nogen som ved om det passer? eller har andre gode idér til hvad der kan være
galt...

Mvh
Rune

Fra : Hans

Dato : 25-09-05 12:11

Rune Klausen wrote:
> [...]
> versionen, min er 1010.
>
> Nogen som ved om det passer? eller har andre gode idér til hvad der

Det er rigtigt. Den nyeste bios er 1014, som du bør opdatere til.

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/A8V1014.zip

Hans

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 25-09-05 12:51

> Det er rigtigt. Den nyeste bios er 1014, som du bør opdatere til.
>
> http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/A8V1014.zip

Fra 1009 understøttes processoren men derfor bør du opgradere BIOS
alligevel.
Prøv at loade default hvis ikke du har forstand på at konfigurere BIOS
alt. gør det. Der er bland meget en funktion til automatisk overclocking.

Fra : Rune Klausen

Dato : 25-09-05 13:29

"Hans M. Pedersen" <hmp25@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Prøv at loade default hvis ikke du har forstand på at konfigurere BIOS
> alt. gør det. Der er bland meget en funktion til automatisk overclocking.

Det undre mig bare at jeg sætter processoren i, og så tror den uden at jeg
nogensinde har bootet at den er overclocket.

jeg har prøvet at restte bios, ved at pille batteriet ud, osv..

Rune

Fra : Rune Klausen

Dato : 25-09-05 12:18

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Det er rigtigt. Den nyeste bios er 1014, som du bør opdatere til.
>
> http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/A8V1014.zip

Det kan jeg vel ikke gøre uden at boote systemet?

Så jeg skal vel en tur omkring der hvor jeg købte det og få dem til at
updatere?

-Rune