Ingen COM-porte?
Fra : Dan Frederiksen

Dato : 24-09-05 15:48

Jeg har 2 serielporte i min computere. Ingen af dem lader til at virke. Jeg
har tilkoblet en modtager til en fjernbetjening - den får ikke engang strøm
fra porten (dioden burde blinke når man trykker på fjernbetjeningen). Sætter
jeg den til en anden computer virker det fint.

Jeg har forsøgt at sætte et gammelt ISA kort med to com-porte i. De virkede
HELLER ikke - hmmm.

Jeg har tjekket i bios - begge COM porte er aktiveret. De eksisterer også i
enhedslisten i windows.

What's wrong? Hvordan kan jeg teste om de evt. er defekte? Og kan det være
windows (2000) ser laver "lort" i den?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-09-05 17:53

Dan Frederiksen wrote:
> [...]
> enhedslisten i windows.
>
> What's wrong? Hvordan kan jeg teste om de evt. er defekte? Og kan det være

Jeg ved ikke præcist hvilken IR modtager du bruger, men prøv at læse min
guide på
http://sbn.as/mp3player/

Det kan være der er noget der du kan bruge

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 24-09-05 18:40

Tager lige et kig på siden... :)

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 24-09-05 20:12

der var desværre ikke lige noget "brugbart" mht. mit problem. men udover det
= FLOT og spændende projekt du har gang i der ;)