Hælp med Asus bundkort
Fra : Stone

Dato : 19-09-05 11:57

Hej,

Når jeg slukker for min computer og den til sidst er slukket og helt stille,
går der nogle få sekunder, hvorefter den bare starter op af sig selv, uden
at jeg gør noget.
Det synes jeg simpelthen bare er noget underligt noget! Er der nogle, der
kender noget til, hvilken indstilling man skal ændre i BIOS'en? eller det
det defekt Mit bundkort er Asus P5WD2 Premium

Fra : JK

Dato : 19-09-05 12:23

On Mon, 19 Sep 2005 12:56:47 +0200, "Stone" <Brol@ofir.dk> wrote:

> [...]
>kender noget til, hvilken indstilling man skal ændre i BIOS'en? eller det
>det defekt Mit bundkort er Asus P5WD2 Premium

Det lyder mystisk. Vil den godt gå i Standby og blive der ?

Hvad står der i bios under Power settings for wake-up ? vælg power
button og ikke noget med any key eller mus.

Hvad sker der hvis du booter i Safe Mode (F8) og lukker ned ?

Efter hvad jeg har læst om det problem, kan det have noget med raid
og/eller sata drivere at gøre. Har du pillet ved de drivere fornylig ?
http://www.nforcershq.com/forum/k8nxp-9-not-shutting-down-properly-vt61679.html

Det er naturligvis ikke så fornuftigt at begynde at pille ved uden en
backup. Så har jeg advaret.

mvh

John

Fra : Michael Friis

Dato : 19-09-05 21:47

"Stone" <Brol@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender noget til, hvilken indstilling man skal ændre i BIOS'en? eller det
> det defekt Mit bundkort er Asus P5WD2 Premium

Måske skal du bare slå "wake on Lan" fra?

Fra : Stone

Dato : 20-09-05 03:08

Måske skal du bare slå "wake on Lan" fra?

Hej ja det er jeg med på men i den her nye bios er der ikke noget jeg kan
se hvor lige der står noget Wake on Lan kan der være jumper på bundkortet
der skal ændres Må indrømme gjorde ikke så meget ud af mit Engelsk i skolen
for 40 år siden "Smiler "

Mvh Steen

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 20-09-05 23:15

> [...]
> bundkortet der skal ændres Må indrømme gjorde ikke så meget ud af mit
> Engelsk i skolen for 40 år siden "Smiler "

Iflg. manualen kan du indstille på flere Wake up enheder. Under APM
konfiguration er der en liste over enheder:
f.eks. PCIenheder, PCI-E enheder, mus, keyboard osv. Prøv at "disable" alle
disse enheder.
Så der kommer til at stå:
Powerbutton mode: On/off
Restore on AC Power Loss: Off
Resten disabled.
Se evt. s. 106-108 i din manual. Ellers kan du evt. dl. manualen herfra:
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5WD2%20Premium/e2086_p5wd2premium.pdf

Fra : Vagn Christiansen

Dato : 22-09-05 13:43

Jeg havde også problemet på P5GDC Deluxe.

Prøv nedenstående

Start - Netværkforbindelser - højreklik på LAN - egenskaber - konfigurer -
klik på fanen - avanceret - gå ned til Wake Up Capabilities så den er
markeret - og vælg værdi - none

Nu er jeg næsten sikker på at den forbliver slukket og ikke tænder efter de
10 - 15 sek. Det virkede på min.

Vagn Christiansen