Hjælppppp.... Ny pc vil ikke boote...
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-09-05 09:51

Hej,

Jeg har fået samlet min pc og den vil ikke boote. Hverken lys i keyboard
eller noget på skærmen.

Jeg mangler gode ider til hvad jeg kan prøve...

Athlon 64 X2 3800+
AsRock et eller andet DualSATAII
WD Raptor WD740GD
HIS Excalibur X800 IceQ II Turbo PCIe
2x512 MB Crossair ValueRAM pc3200

Jeg har prøvet at koble alt fra pånær power, power-on og keyboard men
stadigvæk ikke lys i numlock...

Nogle der har ideer til hvad problemet kan være? Evt. om det er cpu, ram
eller bundkort der har problemet.

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-09-05 09:53

Jeg glemte at skrive ingen lyd og lys i alle lamper.

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-09-05 10:29

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
> Jeg glemte at skrive ingen lyd og lys i alle lamper.

Burde et boot uden cpu og ram ikke give beep's?

Så hvis det også er lydløst er det vel bundkortet der har problemet?

Br,
Morten

Fra : Lyrik

Dato : 17-09-05 11:54

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
>>

> Burde et boot uden cpu og ram ikke give beep's?
>
> Så hvis det også er lydløst er det vel bundkortet der har problemet?
+++++++++++++++++++++++++++++
Er der overhovedet strøm på det bundkort?
Har du stukket strømstikket ned i bundkortet?-Begge to?
Ja for der er vel to strømstik, det er vist det sidste nye?

Er de små ledninger til frontsidepanelet forbundet rigtigt?
Mit nye bundkort havde en fejlagtig oplysning om at tænd/sluk skulle sidde i
pin 1 og 3.
Satte jeg dem der kunne maskinen ikke tændes. Satte jeg dem på pin 1 og 2 så
tændte den.
Slukkede jeg for strømmen til maskinen så kunne den ikke tændes før jeg
havde tændt den-slukket den-og tændt den igen når den grønne lampe på
bundkortet holdt op med at lyse.
Det kunne se ud som om bundkortsfabrikanterne er ved at løbe tør for
IQ-materiale.))

Hilsen
Jens

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 17-09-05 12:09

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> [...]

Ja.

> Ja for der er vel to strømstik, det er vist det sidste nye?

Der er faktisk tre, men det er kun det "store" og et af de andre 12 volts
der skal strøm på.

> Er de små ledninger til frontsidepanelet forbundet rigtigt?

Kun power er sat på og den må sidde korrekt da blæserne starter når jeg
trykker på den.

> [...]
> Slukkede jeg for strømmen til maskinen så kunne den ikke tændes før jeg
> havde tændt den-slukket den-og tændt den igen når den grønne lampe på

Hmmm, jeg tog ud til den lokal pusher og købte et andet bundkort og satte
det i også bootede den i første forsøg.

Så nu må jeg se om jeg kan lave en RMA og "de fleste af pengene retur" i
samme hug.

> Det kunne se ud som om bundkortsfabrikanterne er ved at løbe tør for
> IQ-materiale.))

Br,
Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 12:21

> [...]
> det i også bootede den i første forsøg.
>
> Så nu må jeg se om jeg kan lave en RMA og "de fleste af pengene retur" i

Hvis det er under 14 dage siden du modtog det defekte mobo med posten,
kan du bare returnere det og få dine penge tilbage. Hvis butikken
efterfølgende spørger hvorfor det er defekt, kan du så forklare, at du
returnerede det fordi det var defekt og du blev nødt til at købe et
andet sted

Fra : Michael Friis

Dato : 17-09-05 15:38

Heh, Jeg troede lige, at du ville henvise til ALDI

Fra : Lyrik

Dato : 17-09-05 12:06

> [...]
> stadigvæk ikke lys i numlock...
>
> Nogle der har ideer til hvad problemet kan være? Evt. om det er cpu, ram

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sidder jumperen til Bios korrekt? Altså så den ikke sidder i resétposition?
Har du forbundet ekstrastrømstikket på dit grafikkort?
Er der en "power-on lampe" på bundkortet? Lyser den?

Hilsen
Jens

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 17-09-05 18:41

> Sidder jumperen til Bios korrekt? Altså så den ikke sidder i
> resétposition?

Ja, da jeg har prøvet begge.

> Har du forbundet ekstrastrømstikket på dit grafikkort?

Der er ikke noget, men jeg har også prøvet med et godt gammel PCI
grafikkort.

> Er der en "power-on lampe" på bundkortet? Lyser den?

Ja, den tænder når jeg trykker på power. Men jeg kan ikke slukke den
bagefter ved at holde power inde...

Br,
Morten

Fra : Lyrik

Dato : 18-09-05 14:06

"Morten Klostergaard" <News@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort.

> Ja, den tænder når jeg trykker på power. Men jeg kan ikke slukke den

Men nu har du jo løst problemerne med et nyt bundkort forstår jeg.
Hilsen
Jens