Hjælp til ny konfiguration ønskes
Fra : Brian Jensen

Dato : 14-09-05 20:05

Hej

For et par mdr siden var jeg uheldig og fik ødelagt mig 'store' pc (750
MHz AMD) i tordenvejr og har siden måtte nøjes med en gammel, men
bundpålidelig Intel på 300 MHz, mens jeg har sparet sammen til rep af
den store pc.

Jeg skal have fundet et bundkort + CPU + RAM til en fornuftig pris og da
den gamle 750'er stort set kunne leve op til mit behov ang. hastighed,
kommer lavpris og kvalitet/holdbarhed altså forud for hastighed.
Desuden har jeg som krav at det *skal* være en Intel CPU, selv om jeg er
klar over at de er dyrere en tilsvarende AMD.

På edbpriser.dk har jeg fundet en Celeron 1.7 GHz til 300 kr
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138159 og den ville sikkert
sagtens kunne leve op til mine behov mht. hastighed og så er den jo billig!
Men!: Ved gennemlæsning af punktet: processor, står der mobil?
Jeg formoder at det betyder at den er designet til en bærbar pc? - og så
kan jeg vel ikke bruge den i en stationær pc?

Alternativt har jeg kigget på en Celeron 2 GHz til 488 kr og så skal jeg
jo 'bare' have fundet et passende bundkort og noget RAM, Hmmmm...

Jeg er blevet noget lun på ASRock P4V88 pga de mange pci-slots og fordi
at den kan tage op til 4 stk RAMklodser.
At den desuden kører 800 MHz på BUS'en og giver mulighed for RAID er
bestemt heller ikke at foragte.

Men hov! - skrev jeg 800 MHz på BUS'en?
Jamen øhhhh... De 2 Celeron jeg har kigget på, kører jo begge kun 400
MHz på BUS'en og så vidt jeg har kigget på PC3200 RAM, kører de vist
også alle 400 MHz?

Så mit spørgsmål er: kan jeg sætte 400 MHZ CPU og RAM på et bundkort der
kører 800 MHZ på BUS'en?

Er der nogen der har forslag til bedre konfigurationer til lavpris når
minimumkravene er 1 GHz Intel CPU og mindst 4 pci slots og mindst 3 RAM
slots?

--
Mvh Brian Jensen
www.briannospam.dk