Abit AG8-3rd Eye fucker
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 12-09-05 20:45

Idag ville jeg formatere min computer og geninstallere XP. Tog backup af
gemme-værdige data, smed XP i DVD-drevet og rebootede. Hoppede ind i BIOS
og ændrede boot-rækkefølgen, gemte ændringerne og rebootede. Computeren
begyndte med det samme at hyle fra sys-speakeren. Et reboot hjalp ikke,
så jeg lod den loade windows og aflæste POST-coden til 6.B. (=
Programchipset registers according to items described in Setup & Auto-
configuration).

Intet fornuftigt på Google om hvad den fejl kunne være.

Rebootede igen og ændrede boot-rækkefølgen tilbage. Samme resultat.
Loadede default settings i BIOS. Samme resultat.
Smed ny BIOS ind og loadede default settings. Samme resultat.
Smed gammel BIOS ind og loadede default settings. Samme resultat.
Clearede CMOS manuelt via jumper. Samme resultat.
Hev CMOS-batteriet ud et par timer. Samme resultat.

Første gang jeg bootede lagde jeg mærke til at computeren ikke svarede på
tastetryk efter muligheden for at gå ind i BIOS via "DEL". Dvs. den kunne
godt gå ind i BIOS, men når POST var igang svarede den ikke og heller
ikke efter POST hvis der sad en bootable skive i DVD-drevet. Endvidere
reagerede den heller ikke på tastetryk ved "Vil du starte i fejlsikret
tilstand"-prompten.

Nu står jeg med en computer der hyler (medmindre sys-speakeren er pillet
fra) og ikke gider reagere på tastetryk under POST og indtil Windows er
loadet.
Der er ingen ændringer sket HW-wise.

Nogen gode forslag?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 12-09-05 21:34

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> wrote in

> Der er ingen ændringer sket HW-wise.
>
> Nogen gode forslag?

BTW - RAM og gfx-kort har været ude og i igen en tur.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : "Brian

Dato : 15-09-05 19:53

Hvorfor ville du i første omgang formatere?
var der allerede probs?

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk