Kan printerpapir ikke kaldes hardware?
Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 07:12

Jeg vover og spørger til lidt hjælp med køb af printerpapir til min
Epson Stylus CX3200 multimaskine. Papiret skal ikke være det dyre
fotopapir da jeg har noget af det på lager til alm. foto, men jeg
mangler råd om hvad jeg skal købe til f.eks at lave omslag til cdér og
dvdér?
Jeg synes det alm. kopipapir er "for mat" i kvaliteten, omslagene bliver
ikke helt så gode som jeg synes de skal være, jeg fik engang 500 stk.
kopipapir der var lidt tykkere end det normale, det var perfekt til
formålet, men jeg har ikke navnet/mærket på papiret, så jeg er lidt på
herrens mark.
Nogen som kan råde mig samt evt. give et link til et firma som sælger
papiret, vores egen papirforretning har kun det alm. og så fotopapir som
koster en ½ jetjager.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Max

Dato : 27-10-05 07:21

Hewj Henning

> Nogen som kan råde mig samt evt. give et link til et firma som sælger
> papiret, vores egen papirforretning har kun det alm. og så fotopapir som

Du kan få 100 ark A4 Vebatim fotopapir for 80 kr. i Harald Nyborg nr. 2539,
eller du kan købe 120 g højkvalitetspapir fra f.eks. 4CC

http://www.zap-in.dk/shopserver/showproduct.asp?id=307289&calledFrom=productlist_tilbud.asp

Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 08:07

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

> Du kan få 100 ark A4 Vebatim fotopapir for 80 kr. i Harald Nyborg nr.
> 2539, eller du kan købe 120 g højkvalitetspapir fra f.eks. 4CC

> [...]

Okay jeg tror det er det sidste link som er det samme som jeg fik
engang, der kostede 500 ark også omkring 120 kr, ved du om det er nok så
blankt som alm. kopipapir?

Fra : Esben

Dato : 27-10-05 08:34

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Okay jeg tror det er det sidste link som er det samme som jeg fik engang,
> der kostede 500 ark også omkring 120 kr, ved du om det er nok så blankt
> som alm. kopipapir?

Ja, det har en glattere/blankere overflade end 80g kopipapir.

--
Esben

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 09:11

Esben <esben@gruf.LAND> skrev:

> Ja, det har en glattere/blankere overflade end 80g kopipapir.

Ok så er det lige den jeg skal bruge, tak for hjælpen til svarene

Fra : Max

Dato : 27-10-05 09:01

Hej Henning

> engang, der kostede 500 ark også omkring 120 kr, ved du om det er nok så
> blankt som alm. kopipapir?

Det er vel det man kalder glitret papir, altså dejligt lækkert
blank papir, og jeg vil anbefale at bruge mindst 120 g.

Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 27-10-05 15:05

Hej
Max wrote:
> Det er vel det man kalder glitret papir,

Det hedder "glittet".

/Hauge

Fra : Holst

Dato : 27-10-05 09:20

Henning Lund wrote:

> Nogen som kan råde mig samt evt. give et link til et firma som sælger
> papiret, vores egen papirforretning har kun det alm. og så fotopapir som
> koster en ½ jetjager.

En større kontorforsyning burde kunne tilbyde dig en række forskellige
papirtyper i forskellige kvaliteter.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 10:19

Holst <newsoct05@shelter.dk> skrev:

> En større kontorforsyning burde kunne tilbyde dig en række forskellige
> papirtyper i forskellige kvaliteter.

Ja et kald til den anden butik vi har her i byen, med de oplysninger jeg
fik herinde gav resultat, 108 + moms for 500 stk så det var ikke så
galt.

Fra : Max

Dato : 27-10-05 10:56

Hej Henning

> Ja et kald til den anden butik vi har her i byen, med de oplysninger jeg
> fik herinde gav resultat, 108 + moms for 500 stk så det var ikke så

Jeg har lige fået en brochure ind af døren fra et kontorforsyningsfirma,
Mogens Daarbak (brønderslev, Silkeborg, Ålborg) hvor 4CC papiret
i 100 g. er på tilbud, 65,00 kr. pr. pakke á 625 ark ved køb af 4 pakker.
Prisen er plus moms.

Og papiret er ens på begge sider, der er ingen for eller bagside.

Mvh Max

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 27-10-05 11:05

> [...]
> Prisen er plus moms.
>
> Og papiret er ens på begge sider, der er ingen for eller bagside.

Det er også altid Mogens Daarbak vi får den slags ting fra her på arbejdet -
så dem tør jeg også godt anbefale. Jeg er i hvert fald sikker på at de er ok
billige.. ellers vil min chef ikke have noget med dem at gøre

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-10-05 11:34

Peter (8450) wrote:
> [...]
> arbejdet - så dem tør jeg også godt anbefale. Jeg er i hvert fald
> sikker på at de er ok billige.. ellers vil min chef ikke have noget

Jeg har været inde at kigge på hjemmesiden

http://www.daarbak.dk/

Der er ikke opgivet priser ved de enkelte varer?

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 11:41

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> skrev:

> Jeg har været inde at kigge på hjemmesiden
>
> http://www.daarbak.dk/
>
> Der er ikke opgivet priser ved de enkelte varer?

Jeg tror man skal oprette sig for at se priser, men det er bare et gæt.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-10-05 11:59

Henning Lund wrote:
> Jeg tror man skal oprette sig for at se priser, men det er bare et
> gæt.

Sad jeg også og spekulerede lidt på, men det ville da være første gang at
jeg er stødt på det. Jeg tror at mere eller mindre tilfældigt forbisurfende
hurtigt smutter igen, når de ikke kan se priserne. Men det er jo firmaets
eget valg at gøre det sådan...

Fra : Max

Dato : 27-10-05 12:05

Hej

> hurtigt smutter igen, når de ikke kan se priserne. Men det er jo firmaets
> eget valg at gøre det sådan...

To af de største elektronikvare leverandører i europa har valgt
at bruge hver deres løsning så der er åbenbart frit spil på området.

Mvh Max

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-10-05 12:14

Max wrote:
> To af de største elektronikvare leverandører i europa har valgt
> at bruge hver deres løsning så der er åbenbart frit spil på området.

Nå ja, men jeg har da opgivet at købe noget gennem http://www.daarbak.dk/ ,
når jeg ikke kan se priserne. Well, problemet er jo ikke større end at jeg
bare handler andre steder.

Fra : Esben

Dato : 29-10-05 14:16

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå ja, men jeg har da opgivet at købe noget gennem http://www.daarbak.dk/
> , når jeg ikke kan se priserne. Well, problemet er jo ikke større end at
> jeg bare handler andre steder.

Prøv ved zap-in.dk. De er generelt meget flinke, og bytter gerne, hvis man
køber det forkerte.

--
Esben

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-10-05 14:29

Esben wrote:
> Prøv ved zap-in.dk. De er generelt meget flinke, og bytter gerne,
> hvis man køber det forkerte.

Jeg har kigget lidt på det. Er der noget af deres printerpapir der er
specielt anbefalelsesværdigt?

Fra : Esben

Dato : 30-10-05 00:00

> Jeg har kigget lidt på det. Er der noget af deres printerpapir der er
> specielt anbefalelsesværdigt?

4CC papiret fungerer godt. Det har en konsistent kvalitet og giver sjældent
anledning til papirstop. Jeg har dog primært brugt det til laser.

--
Esben

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 03:37

Esben wrote:
> 4CC papiret fungerer godt. Det har en konsistent kvalitet og giver
> sjældent anledning til papirstop. Jeg har dog primært brugt det til
> laser.

Jeg kan ikke lige finde det. Har du evt. et varenummer?

Fra : Esben

Dato : 30-10-05 04:20

> Jeg kan ikke lige finde det. Har du evt. et varenummer?

Prøv at søge på 4cc i søgefeltet. Det findes også i 130 og 160g, men det
dukker ikke op i deres shop.

--
Esben

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 08:52

Esben wrote:
> Prøv at søge på 4cc i søgefeltet.

Ups, selvfølgelig. Takker

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 11:34

> [...]

> pakker. Prisen er plus moms.
>
> Og papiret er ens på begge sider, der er ingen for eller bagside.

Man skal vel være momset for at handle der?

Fra : Max

Dato : 27-10-05 12:03

Hej henning

> Man skal vel være momset for at handle der?

Jeg tror det egentlig ikke, de handler da kontant skriver de
og kontorforsyningsforretninger har tradition for at handle
med alle typer kunder.

Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 12:50

> [...]
>
> Jeg tror det egentlig ikke, de handler da kontant skriver de
> og kontorforsyningsforretninger har tradition for at handle

Åkaj så må jeg prøve at oprette mig og se om det giver adgang til
priser, firmanavn er godt nok krævet, men der kan man vel bare skrive
Fup&Fidus AS

Fra : Steen Suder

Dato : 27-10-05 10:15

Henning Lund wrote:

> [...]
> 500 stk. kopipapir der var lidt tykkere end det normale, det var
> perfekt til formålet, men jeg har ikke navnet/mærket på papiret, så

Siden det nu er en blækprinter, bør du huske at printe på forsiden af
papiret. Det giver det pæneste resultat.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Henning Lund

Dato : 27-10-05 10:42

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> skrev:

> Siden det nu er en blækprinter, bør du huske at printe på forsiden af
> papiret. Det giver det pæneste resultat.

Jeg mener kontorartikelsælgerdamemennesket sagde at papiret var ens på
begge sider da det blev brugt til tryk på begge sider af div. firmaer.

Fra : Steen Suder

Dato : 27-10-05 14:56

Henning Lund wrote:

> Jeg mener kontorartikelsælgerdamemennesket sagde at papiret var ens på
> begge sider da det blev brugt til tryk på begge sider af div. firmaer.

Det er af minimal betydning hvis det bruges i en laserprinter eller
lignende. Hvis det bruges i en blækprinter er det som regel ikke
ligegyldigt.

--
Steen Suder

Fra : Hauge

Dato : 27-10-05 15:07

Steen Suder wrote:
> Det er af minimal betydning hvis det bruges i en laserprinter eller
> lignende. Hvis det bruges i en blækprinter er det som regel ikke
> ligegyldigt.

Papirets coating har meget at sige ved farvelaserprintning, lige så meget
som ved inkjet.
Der er himmelvid forskel på at farvelaserprinte på et stykke alm. kopipapir,
eller et stykke der er coated på een eller anden måde.

/Hauge