CPU-test; Prime eller Folding ?
Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 26-10-05 20:53

Hej,
hvilket program er bedst til at stress-teste processorer med ? Der er
ikke tale om performance-test.

I nogle år har Prime95 ( www.mersenne.org ) været det hårdeste og
mest kritiske, men jeg har hørt at Folding@home er mere nuanceret i
sine fejlmeddelelser, og også mere omfattende i hvilke områder af
cpu'en der bliver arbejdet med.

Prime95 har den fordel at det er meget nemt at sætte igang, endda med
2 cpu, vha. Ultimate Boot CD.

Kan Folding laves ligeså nemt, og er den ligeså kritisk i sin test af
cpu'erne?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-10-05 14:10

nejtilspam@sol.dk wrote:
> Prime95 har den fordel at det er meget nemt at sætte igang, endda med
> 2 cpu, vha. Ultimate Boot CD.

Kan man ikke lige så godt gøre det i sin normale Windows?

> Kan Folding laves ligeså nemt, og er den ligeså kritisk i sin test af
> cpu'erne?

Det er et godt spørgsmål, men evt. kan man jo bruge begge dele ? :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 28-10-05 11:43

Det skal lige siges at det ikke bare er nogle få CPUer der skal
testes, så der er brug for et arbejdsredskab der tillader stordrift
med minimal indgriben.

Windows er for bøvlet at sætte igang, og jeg tror ikke det tester
grundigt nok.

Men det er klart at jo flere forskellige tests man bruger desto bedre
bliver udstyret afprøvet. Spørgsmålet er hvordan man bedst og
nemmest tester. Hidtil har den almindelige holdning været at selv
alverdens spil og performance-programmer ikke er tilstrækkelige til at
finde fejlene, men Prime kan!