Nogen gode ideer - Problemer med timer når~
Fra : Brian Østergård

Dato : 29-10-05 23:53

Hej

Jeg har skrevet noget code som tæller hvor mange pulser jeg får ind på
serielporten, en gang i sekundet har jeg en timer som læser den optalte
værdi og sætter den til 0 hvorefter det hele starter igen.

Det fungerer sådan set godt nok, men problemet opstår hvis computeren hænger
nogle få sekunder, f.eks hvis man starter et meget resourcekrævende program
op så tæller den stadig pulser men timeren "hænger" og jeg får nogle alt for
høje værdier.

Den eneste løsning jeg lige kan komme på er at lave en a = time og så tjekke
at der ikke er mere end et sekund mellem den sidste a man har gemt.

Alle "gode" forslag er meget velkomne

På forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : Anton

Dato : 30-10-05 07:13

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> serielporten, en gang i sekundet har jeg en timer som læser den optalte
> værdi og sætter den til 0 hvorefter det hele starter igen.
Desværre er windows kun i stand til at gøre det cirka hvert sekund.

> [...]
>
> Den eneste løsning jeg lige kan komme på er at lave en a = time og så
> tjekke at der ikke er mere end et sekund mellem den sidste a man har gemt.

Man kan sætte prioriteten på programmet til høj, jeg ved ikke om det
hjælper, men det er ikke den rigtige løsning.
Du er selv inde på den rigtige løsning, nemlig at hente tiden samtidig med
at du henter data fra com.

Fra : Brian Østergård

Dato : 30-10-05 19:46

"Anton" <anton_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælper, men det er ikke den rigtige løsning.
> Du er selv inde på den rigtige løsning, nemlig at hente tiden samtidig med

Hej

Tak for svar.

Jeg har lavet form som håndterer serielporten og sat en timer på den form
som kun skal håndtere nulstilling af tælleren.
På den måde tæller den ikke hvis programmet hænger.

Jeg har testet og det ser tilsyneladende ud til at være løsningen.

Brian :ø)

Fra : Thor

Dato : 31-10-05 19:43

Hej Brian

Din ide med at logge sidste tidspunkt for aktivering af timeren var ellers
god nok:
Og så dividere antal pulser med den tid der aktuelt er gået, istedet for
timerens interval

mvh Thor