Andet multimedie
Udprintning over flere sider i Adope Photo~
Fra : AK

Dato : 29-10-05 21:16

Hej NG,
Hvordan bære man sig ad med at printe ud over flere sider. Med adope
Photoshop eller evt. andet program.
Jeg har lavet en stor tegning (1:1) (mål ca 60x60 cm) af nogle skabeloner
jeg skal have savet ud i træ, så jeg ønsker at skrive ud over 4 stk. A3
papirer.
Håber nogle kan komme med en hurtig løsning
På forhånd mange tak
Allan

It has removed 7643 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Mythos

Dato : 29-10-05 22:29

"AK" <allan.denmark@ofir.indsæt-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> It has removed 7643 spam emails to date.
> Paying users do not have this message in their emails.

Der var en for noget siden, også i denne gruppe, han kom med et forslag der
lød på, at man kunne sætte billedet ind i Excel, så kunne man printe det ud
på flere ark.

Mythos

Fra : Lars HT

Dato : 29-10-05 22:31

MS Publisher kan også!

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 10:48

On Sat, 29 Oct 2005 23:30:36 +0200, Lars HT wrote:

> [...]

"Mythos" svarede:

Og Lars supplerede:

Hvad er der galt med photoshops "Print with preview"? Her kam man da
placere billedet på en valgfri placering på arket. Oh well, men det er
måske nemmere på de andre måder - har aldrig prøvet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-10-05 10:51

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> placere billedet på en valgfri placering på arket. Oh well, men det er
> måske nemmere på de andre måder - har aldrig prøvet

Et interessant alternativ:

http://homokaasu.org/rasterbator/

--
Jacob

Fra : AK

Dato : 30-10-05 22:55

k men hvis det er så nemt så vær sød lige at forklare mig hvordan.
Min tegning er i mål 60 x 60 cm og det vil jeg gerne have printet ud på et
antal A4/A3 sider så jeg kan stykke dem sammen til en stor tegning. Når jeg
forsøger at printe den ud får jeg blot at vide at tegningen er større end
papirformat og at den vil blive beskåret (hviklet også sker)
På forhånd mange tak
Allan

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 31-10-05 14:41

AK wrote:
> [...]
> tegning. Når jeg forsøger at printe den ud får jeg blot at vide at
> tegningen er større end papirformat og at den vil blive beskåret

Har du prøvet mit link?

--
Jacob

Fra : AK

Dato : 31-10-05 22:26

Hej Jacob,

Jo tak, det ser lidt mystisk ud, og det ser også ud som det koster penge.
Jeg ville egentlig blot gerne have en måde at gøre det med programmer man
forvejen har.
mvh Allan
"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> wrote in message

> Har du prøvet mit link?
>
> --
> Jacob

It has removed 7653 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 01-11-05 00:10

AK wrote:
> [...]
>
> Jo tak, det ser lidt mystisk ud, og det ser også ud som det koster
> penge. Jeg ville egentlig blot gerne have en måde at gøre det med

Det koster hverken penge eller er særligt mystisk.

--
Jacob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-05 12:36

In article <43654141$0$176$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, AK wrote:
> [...]
> forsøger at printe den ud får jeg blot at vide at tegningen er større end
> papirformat og at den vil blive beskåret (hviklet også sker)

Hvad er der galt i det ? det accepterer du. Men fremfor at acceptere at
billedet skal være centreret, så printer du først ud med billedet startende
i 0,0 - Det næste billede rykker du eksempelvis til -20cm og - 28cm
Så har du lidt overlap når det printes.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-11-05 09:00

> Hvordan bære man sig ad med at printe ud over flere sider. Med adope
> Photoshop eller evt. andet program.

MyAlbum kan klare opgaven og det er endda gratis:
http://pmeindre.free.fr/MyAlbum.html

> Jeg har lavet en stor tegning (1:1) (mål ca 60x60 cm) af nogle skabeloner
> jeg skal have savet ud i træ, så jeg ønsker at skrive ud over 4 stk. A3
> papirer.

Når du starter programmet behøver du ikke at oprette et album.
Ved opstart trykkes blot 'Annuler', hvorefter hovedprogrammet er
klar.

Herefter skal indlæses det ønskede billede ved tryk på ikonet til
højre for printeren. Tilsidst trykkes Ctrl-Shift-P. Med zoom
factor kan man bestemme størrelsen på udskriften.

God fornøjelse

Lars