Andet multimedie
bentjuul 3670
Kommunikere om farver
Fra : Marianne

Dato : 29-10-05 11:50

hej

Jeg har brug for at kunne fortælle en anden - over nettet - hvordan en
bestemt farve ser ud. Vedkommende har ikke et muk begreb om CMYK o.lgn., så
jeg vil gerne kunne henvise til en webside eller lignende, hvor man kan se
en række mulige farver.

Eksisterer det?

mvh
marianne

Fra : Kjell Skåden

Dato : 29-10-05 13:58

Denne kan forsøkes http://www.color-wheel-pro.com/

--
Kjell Henry Skåden
http://home.online.no/~old.navy/index.html

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 30-10-05 00:22

"Marianne" skrev ...

> [...]
> så jeg vil gerne kunne henvise til en webside eller lignende, hvor man kan

Ja - som andre har svaret, findes der flere sider om emnet, men
det hjælper ikke ret meget hvis ikke din og den anden parts skærm
er nøjagtigt kalibreret. De fem skærme jeg kan se herfra, viser den
samme web-color i fem forskellige nuancer.

Keld Lergren Nielsen
"Hvis folk er glade, er det deres egen skyld -
- der er ellers nok at være ked af." Storm P

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-11-05 12:34

In article <436353d0$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Marianne wrote:
> [...]
> jeg vil gerne kunne henvise til en webside eller lignende, hvor man kan se

Nej. Da manden i den anden ende har aner noget om det, så er
hans skærm nok indstillet så dårligt at selvom han ser farverne
på en webside, så er det ved siden af. Send ham et print.