Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb af brugt bil med pantebrev i hus som s~
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 29-10-05 08:28

Hej.
Jeg har som så mange andre omlagt vores boliglån i år.
Jeg har derfor indfriet fået et pantebrev på 100000,-
Jeg vil gerne købe en brugt bil har har derfor tænkt om det ikke er en
fordel at bruge mit pantebrev til sikkerhed.

Er der noget som jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?
Hvem er billigst med denne type lån ?
Hvad er rente og omkostninger?

MVH
Niels Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-10-05 09:14

In article <djv8ap$1v7f$1@newsbin.cybercity.dk>, Niels Peter Nielsen wrote:
> [...]
> fordel at bruge mit pantebrev til sikkerhed.
>
> Er der noget som jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?

Billån er som regel billigst hos autoforhandleren. Der kan du som
regel få det billigere end et lån i banken. Jeg ved ikke hvad du kan få
et lån i banken til med pantebrevet, men billån er vist omring 5%, og
boliglån er ikke billigere (selv med pantebrev).

Det er kun til dyre forbrugslån dit pantebrev har en værdi.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-10-05 12:47

> [...]
> et lån i banken til med pantebrevet, men billån er vist omring 5%, og
> boliglån er ikke billigere (selv med pantebrev).

Det var også tilfældet for os, for et år siden. Vi overvejede også bilkøb
med sikkerhed i huset, men valgte gennem forhandleren til 1,994% i rente.
Selvom det er et gebyr på 10kr for hver PBS opkrævning og 24kr for hver
kontoudskrift (168kr/år i gebyrer) så var det stadig klart billigst da
forhandleren også var til at handle med på etableringsomkostningerne...