while ($row = mysql_fetch_array(mysql_quer~
Fra : none

Dato : 28-10-05 20:48

Jeg har et lille problem med at
while ($row = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from articles
ORDER BY LPAD(rank,10,0) DESC"))) {
$rank = $row["rank"];
$titel = $row["titel"];
$indhold = $row["indhold"];
$side_id = $row["sideid"];
// Vi renser indhold tags
$return_chars = "200";
$indhold = preg_replace('#(<)([\/]?.*?)(>)#is', '&lt;\\2&gt;',
$indhold);
$indhold = ( strlen($indhold) > $return_chars ) ?
substr($indhold, 0, $return_chars) . ' ...' : $indhold;

?>

noget indhold...
<?php
echo $rank;
echo $titel;
echo $indhold;
echo $side_id;

}

Simpelthen bare gentager den samme linje, igen og igen og igen og igen..
(uendelighed)...
Databasen er skabt ved:
Create Table articles (sideid MEDIUMINT NOT NULL AUTO_INCREMENT, titel
VARCHAR(14), indhold LONGTEXT, rank VARCHAR(2), PRIMARY KEY (sideid));

Hvad skulle der være i vejen her?

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-10-05 22:26

none wrote:
> Jeg har et lille problem med at
> while ($row = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from articles
> ORDER BY LPAD(rank,10,0) DESC"))) {
[klip]

> Simpelthen bare gentager den samme linje, igen og igen og igen og igen..
> (uendelighed)...
[klip]

> Hvad skulle der være i vejen her?

mysql_query returnerer et resource link til et database result, det er
dettte resource link, som du skal give som parameter til
mysql_fetch_array - den del har du vist forstået, men...

mysql_query returnerer et resource link, _hver gang_ du kalder den.
Det du gør er altså at sende den samme query til databasen, igen og
igen. Hver gang du sender dette query, for du self. et resource link
tilbage, der peger på resultatet af din query.

Det du opnår ved mysql_fetch_array(mysql_query(...)) kaldet, er altså at
du hele tiden nulstiller dit resultat.

Prøv i stedet at gemme resource link'et i en variabel, og giv denne som
parameter til mysql_fetch_array():

$dbRes = mysql_query("select * from articles ORDER BY LPAD(rank,10,0)
DESC");
while ( mysql_fetch_array($dbRes) ) {
}

MVH Per Thomsen,
<http://www.pert.dk>

Fra : none

Dato : 29-10-05 12:06

Per Thomsen wrote:

> [...]
> parameter til mysql_fetch_array():
>
> $dbRes = mysql_query("select * from articles ORDER BY LPAD(rank,10,0)

hmmm... mystisk... Jeg prøvede med

$sql = "select * from articles ORDER BY LPAD(rank,10,0) DESC";
$query = mysql_query($sql);
while ( mysql_fetch_array($query) ) {

tidligere. Der gentog den sig også bare i uendlighed.
Men, at lige netop

$query = mysql_query("select * from articles ORDER BY LPAD(rank,10,0)
DESC");
while ( mysql_fetch_array($query) ) {

Ikke gør det er sært for mig... Nå... Men tak anyways