Klassespørgsmpl om nedarvning
Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 28-10-05 20:27

Jeg skal lave en klasse, som kun skal indeholde nogle få variabler (og
evt. procedurer/funktioner). Hvilken klasse skal denne klasse nedarves fra?

--
Kristian Kjærgaard

Fra : Thor

Dato : 28-10-05 21:19

"Kristian Kjærgaard" <2kdesign@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal lave en klasse, som kun skal indeholde nogle få variabler (og
> evt. procedurer/funktioner). Hvilken klasse skal denne klasse nedarves
> [...]

Øh, din klasse behøver ikke at være nedarvet, - forklar lidt nærmere

mvh Thor

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 28-10-05 21:22

Thor skrev:
> Øh, din klasse behøver ikke at være nedarvet, - forklar lidt nærmere

type TMinKlasse =
class(THvadSkalDerStåHerHvisKlassenKunIndeholderVariabler?);

--
Kristian Kjærgaard

Fra : Thor

Dato : 28-10-05 23:38

> type TMinKlasse =
> class(THvadSkalDerStåHerHvisKlassenKunIndeholderVariabler?);
Ingenting, som sagt

skriv:
type tminklasse = class
int1 : integer;
str1 : string;
end;
og det er det.

Thor

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-10-05 00:01

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> type tminklasse = class

Dette er det samme som class(TObject)

hilsen
Uffe

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 30-10-05 21:48

Thor skrev:
> type tminklasse = class

Tak. Jeg troede at man så skulle lave constructor og så videre --

--
Kristian Kjærgaard

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 29-10-05 07:45

hej

en classe behøver ikke at nedarve fra andre.... men gør det ofte.

Hvis der i forvejen findes en classe, der kan næsten det, du vil , vil
det være en fordel.

/Finn